Розробки конспектів уроків з навчального предмета «Природознавство» для 4 класу 2016 рік

Конспекти уроків

Розділ IІ. План і карта

Урок 17. Екскурсія. Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками

Терещенко Олена Василівна

Мета: вчити орієнтуватися за допомогою Сонця, компасу та місцевими ознаками, вказувати напрями сторін горизонту (основних та проміжних); сформувати прості навики роботи з компасом; розвивати вміння аналізувати результати спостережень, порівнювати і робити висновки; виховувати товариськість, відповідальність.

Обладнання: зошити, ручки, олівці, компаси, картки із завданнями.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Фенологічна хвилинка.

- Яка пора року?

- Який сьогодні день?

- Яка погода?

Фронтальне опитування

- Що означає орієнтуватися на місцевості?

- За допомогою чого можна визначити сторони горизонту?

II. Повідомлення теми, мети уроку.

- Сьогодні ми з вами здійснимо екскурсію до шкільного парку. Метою нашої екскурсії є закріплення на практиці вміння орієнтуватися на місцевості. Головне що нам треба взяти з собою

Ніде не купиш,

На вагах не зважиш,

Сам здобуваєш,

У комору складаєш.(Знання)

III. Мотивація навчальної діяльності.

- Для того щоб розпочати наш урок ми розділимося з вами на три групи. Кожна група буде мати певну назву. Щоб дізнатися яку, нам треба розгадати загадки.

1. Туди дійти ми не змогли,

Де край неба і край землі. (Горизонт)

2. Його не сіють, а воно півсвіту освічує. (Сонце)

3. Він відшукує шлях будь-де

Уміщається в кишені,

А за собою нас веде. (Компас)

- Назви груп вибрані не випадково. Ми з вами навчилися визначати сторони горизонту за Сонцем, компасом та місцевими ознаками.

IV. Засвоєння знань, умінь, навичок.

Практична робота на шкільному подвір’ї. Кожна група отримує конверт із завданнями.

1 завдання для всіх груп - визначити сторони горизонту:

1-а група «Горизонт» - за місцевими ознаками;

2-а група «Сонце» - за Сонцем;

3-я група «Компас» - за компасом.

Крім основних сторін горизонту, є ще проміжні. Наступне завдання- конкурс ускладнене і різне. Виграє та команда, яка швидко і правильно впорається із завданням.

2 завдання

1-а група «Горизонт» - визначити за місцевими ознаками північний захід та назвати об’єкти, які знаходяться у цьому напрямку;

2-а група «Сонце» - визначити за Сонцем південний захід та назвати об’єкти, які знаходяться у цьому напрямку;

3-я група «Компас» - визначити за компасом південний схід та назвати об’єкти, які знаходяться у цьому напрямку;

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Бесіда

- У якій послідовності треба здійснювати орієнтування за Сонцем?

- Скільки є основних та проміжних сторін горизонту?

- Чому важливо вміти орієнтуватися на місцевості?

- Чи можливо дійти до лінії горизонту?

- Які бувають компаси?

VI. Підведення підсумків. Рефлексія

Вчитель аналізує роботу кожної групи. До оцінювання роботи кожного з учнів можна залучити однокласників.

- Що корисного ви дізналися на уроці?

- Що, на вашу думку, було найскладнішим?

- Чим цікавим вам хотілося б поділитися з друзями після сьогоднішнього уроку?

VII. Домашнє завдання.

Користуючись одним із видів орієнтування, визначити, в якому напрямку від вашого будинку знаходиться школа.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити