Розробки конспектів уроків з навчального предмета «Природознавство» для 4 класу 2016 рік

Конспекти уроків

Розділ IІІ. Природа материків і океанів

Урок 31 (2). Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани

Петровська Наталія Віталіївна

Мета: розширювати уявлення про особливості Атлантичного, Північного Льодовитого та Індійського океанів; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити складати розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; формувати пошуковий інтерес до досліджуваного матеріалу; розвивати мовлення, допитливість; виховувати спостережливість, любов до природи.

Хід уроку

I. Етап орієнтації учнів

Емоційне налаштування:

В школі справу будь-яку починаю по дзвінку.

Тож хвилини не втрачаєм, за знаннями вирушаєм.

II. Етап цілепокладання

Який він, світ океану? Це простір для медуз, що світяться, граційних морських тюленів, небезпечних електричних скатів та акул. А також інших риб-хижаків, які ховаються біля самого дна океану та з роками набувають величезних розмірів. Океан зберігає безліч таємниць, які ми спробуємо сьогодні розгадати. Наш клас ми умовно об’єднали у 4 команди. Кожна отримала завдання підготувати цікаву інформацію про океани Землі. Отже, розпочнемо нашу заочну екскурсію до світу океанів.

III. Етап проектування уроку

На уроці ми будемо працювати за таким планом:

1. Повідомлення синоптика. (Перевіримо, чи дозволяє погода вийти у море)

2. Вправа «Бліц-опитування»

3. Конкурс капітанів

4. Презентація роботи груп - команд

5. Скринька «Що зайве?»

6. Перевір себе

7. Підсумок уроку.

ІV. Етап організації виконання плану навчальної діяльності

Повідомлення синоптика

Прошу Синоптика оголосити прогноз погоди на сьогодні. (Виступ Синоптика). Які у вас є запитання до синоптика? Знімаємось з якоря і в путь!

Підготовка до подорожі. Вправа «Бліц-опитування»

1. Водна оболонка нашої Землі.(Світовий океан)

2. Чи існує море без берегів? (Саргасове)

3. Назвіть кольорові моря.

4. Плаваюча крижана гора (Айсберг).

5. Гігантські хвилі, що виникли на поверхні в результаті землетрусів на дні океанів. (Цунамі)

6. Скільки є океанів?

7. Який океан самий теплий? (Індійський)

8. У якому океані найбідніша рослинність? (Північний)

9. Самий солоний океан? (Індійський)

10. Який океан найбільший? (Тихий)

11. Який океан називають холодильником Землі? (Північний)

12. Який океан простягнувся з півночі на південь? (Атлантичний)

13. Яка наука вивчає океани? (Океанологія)

Конкурс капітанів (зібрати розрізану карту океанів)

Презентація роботи команд за планом:

1. Назва корабля, члени команди, капітан.

2. Мета подорожі

3. Особливості досліджуваного океану (місцезнаходження, рослинний і тваринний світи, екологічні проблеми)

4. Емблема океану або «Родзинка» океану.

Час для повідомлення - 5 хвилин

Фізкультхвилинка

Гра «Що зайве?» (Робота з інтерактивною дошкою)

Завдання: «речі із скриньки» повернути до океану. (можна користуватися картою)

(Айсберг, Маріанська западина, о. Мадагаскар, синій кит, морж, кораловий риф... )

VI. Контрольно-оцінювальний етап

Тест «Океани Землі»

1 варіант

1. Який океан найбільший? Йому назву дав Магеллан.

а) Тихий; б) Північний Льодовитий; в) Атлантичний; г) Індійський

2. Скільки океанів входять до складу Світового океану?

а) 6 б) 4; в) 5.

3. Який серед океанів найменший?

а) Тихий; б) Атлантичний; в) Північний Льодовитий; г) Індійський.

4.Що є частиною океану?

а) Болото; б) річка; в) озеро; г) море.

5. З перелічених назв предметів підкресли ті, що означають частини океану: річка, болото, льодовик, озеро, море.

6. Світовий океан просить допомоги. Чому?

а) Забруднюється вода;

б) винищуються рибні багатства;

в) від забруднення зникають водорості;

г) океани між собою роз’єднані.

2 варіант

1. Який океан найсолоніший? Його назва пов’язана з грецьким міфом про гіганта Атланта.

2. Яка вода в океані:

а) прісна; б) солона; в) в деяких прісна, а в деяких солона.

3. Який серед океанів найбільший?

а) Атлантичний; б) Тихий; в) Індійський; г) Північний Льодовитий.

4. Що дає людям Світовий океан?

а) Зручний водний шлях для перевезень;

б) забруднення води, яка випадає у вигляді опадів;

в) кисень для дихання;

г) продукти харчування і сировину для промисловості.

5. У якому океані найрізноманітніший рослинний і тваринний світ?

а) Тихий;

б) Атлантичний;

в) Індійський;

г) Північний Льодовитий.

6. Що дає людям Світовий океан?

а) Кисень; б) створює погоду; в) змінює рельєф Землі.

Практична робота з контурною картою. (Індивідуальна робота)

Позначити кожен океан у ваших контурних картах

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Складання сенкану.

Океан

Світовий, глибокий

Збагачує, годує, милує.

Світовий океан потребує допомоги.

Вода.

VII. Домашнє завдання

Підручник с. 75-84, читати, відповідати на питання.

За бажанням: есе «Моя подорож океанами»

Для дітей-дослідників завдання дослідницького характеру: за атласами й додатковою літературою дослідити, які морські жителі мають асоціативні назви. Наприклад, назви яких асоціюються з назвою відомої вам тварини, і навіть з назвою небесного світила. (Учитель показує морську зірку.) Наведіть інші такі випадки, ілюструючи свою інформацію.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити