Розробки конспектів уроків з навчального предмета «Природознавство» для 4 класу 2016 рік
Орієнтовне календарно-тематичне планування з курсу «Природознавство» 4 клас
(68 год. 2 год. на тиждень)
№ уроку |
Тема |
Дата |
РОЗДІЛ І. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА |
||
1. |
Вступ. Взаємозв’язки у природі |
|
2. |
Уявлення давніх людей про Землю і Всесвіт |
|
3. |
Сонячна система, її склад. Сонце - зоря, центральне тіло Сонячної системи |
|
4. |
Планети та інші космічні тіла. Планети-гіганти |
|
5. |
Земля - планета Сонячної системи. Добовий і річний рух Землі. |
|
6. |
Теплові смуги Землі та їх вплив на природу. |
|
7. |
Місяць - природний супутник Землі |
|
8. |
Сузір’я. Великий і Малий Віз, Полярна зоря. |
|
9. |
Чумацький шлях - наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт. |
|
10-11. |
Навчальний проект «Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш» |
|
12. |
Перевірна робота |
|
РОЗДІЛ ІІ. План і карта |
||
1. |
Горизонт. Сторони горизонту. |
|
2. |
Орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом та місцевими ознаками. |
|
3. |
Екскурсія. Вивчення лінії горизонту та орієнтування на місцевості за компасом. |
|
4. |
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. Масштаб. |
|
5. |
Географічна карта, умовні знаки на карті. |
|
6. |
Читання плану і карти з використанням умовних знаків і масштабу. Практична робота: Визначення відстаней за планом і картою з використанням масштабу. Читання плану і карти за умовними знаками. |
|
7. |
Перевірна робота за розділом «План і карта» |
|
8-10. |
Підсумковий урок за розділом «Всесвіт і Сонячна система. План і карта» |
|
РОЗДІЛ ІІІ. ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ |
||
1. |
Населення. Заселення людиною Землі |
|
2. |
Чисельність населення Землі. Зміни чисельності населення. |
|
3. |
Материки, океани і частини світу на географічних картах. |
|
4. |
Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани |
|
5. |
Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани (2 урок) |
|
6. |
Євразія - найбільший материк. Еверест - найвища точка Землі. |
|
7. |
Рослинний і тваринний світ Євразії. |
|
8. |
Африка - найспекотливіший материк на Землі. Особливості кліматичних умов африканського континенту. |
|
9. |
Які особливості має рослинний і тваринний світ Африки? |
|
10. |
Південна Америка. |
|
11. |
Північна Америка. |
|
12. |
Природні умови. Рослинний і тваринний світ Південної Америки. |
|
13. |
Природні умови. Рослинний і тваринний світ Південної Америки. |
|
14. |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. |
|
15. |
Австралія - найсухіший материк. |
|
16. |
Рослинний і тваринний світ Австралії. Особливості та природні символи. |
|
17. |
Антарктида - найхолодніший материк |
|
18. |
Чи можна жити в Антарктиді? Рослинний і тваринний світ Антарктиди |
|
19. |
Перевірна робота за розділом «Материки і океани» |
|
20.-21. |
Підсумковий урок за розділом «Природа материків і океанів» |
|
21.-22 |
Навчальний проект «Цікавий світ материків, на який я хочу потрапити» |
|
РОЗДІЛ IV. ПРИРОДА УКРАЇНИ |
||
1. |
Україна на карті світу. Практична робота № 1 «Робота з географічною картою України». |
|
2. |
Карта України. Практична робота № 2 «Позначення на контурній карті столиці і міст України». |
|
3. |
Форми земної поверхні. Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті основних форм земної поверхні України». |
|
4. |
Рівнини і гори в Україні та в рідному краї. |
|
5. |
Корисні копалини України. |
|
6. |
Водойми України, їх використання і значення. Навчальний проект № 1 «Водойми рідного краю, їх стан і охорона». |
|
7. |
Природні та штучні водойми: джерела, річки, моря. |
|
8. |
Природні та штучні водойми: озера, болота. |
|
9. |
Природні та штучні водойми: ставки, водосховища. |
|
10. |
Будова річки. |
|
11. |
Рівнинні і гірські річки. |
|
12. |
Чорне море. |
|
13. |
Азовське море. |
|
14. |
Використання і охорона природних багатств водойм. Практична робота № 4 «Позначення на контурній карті основних водойм України». |
|
15. |
Ґрунти України. Охорона ґрунтів. |
|
16. |
Розташування природних зон України. Карта природних зон України. |
|
17. |
Мішані ліси (Полісся). Навчальний проект № 2 «Чому ліси називають легенями планети». |
|
18. |
Лісостеп. |
|
19. |
Степ. |
|
20. |
Гори. Карпатські гори. |
|
21. |
Гори. Кримські гори. |
|
22.-23. |
Узагальнюючий урок з розділу «Природа України». Навчальний проект № 3 «Що можна зробити для збереження природи рідного краю». |