Розробки конспектів уроків з навчального предмета «Природознавство» для 4 класу 2016 рік

Конспекти уроків

Розділ IІІ. Природа материків і океанів

Урок 39. Рослинний і тваринний світ Південної Америки

Гавриляк Тетяна Георгіївна

Мета: розширити знання учнів про рослинний і тваринний світ Південної Америки; поглибити знання дітей про пристосування рослин і тварин до різних умов проживання у тропіках, саванах, степах, пустелях; розвивати пізнавальний інтерес, виховувати бажання зберегти нашу планету для нащадків.

Методично-дидактичне забезпечення: глобус, мультимедійна презентація, підручник, зошит.

Хід уроку

I. Етап організації класу.

Не урок, а справжнє свято,

Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти.

У поході будь уважним,

Добре думай, не спіши!

Знай, що вчитись завжди важко,

Легше буде у житті!

II. Етап цілепокладання.

- Сьогодні ми поговоримо про рослинний і тваринний світ Південної Америки і дізнаємось, чим цей материк відрізняється від інших материків Землі.

ІІІ. Етап проектування уроку.

1. Черговий синоптик.

2. Природнича розминка.

3. Презентація материка

4. Робота з підручником

5. Фізкультхвилинка.

6. Гра «Так чи ні».

7. Гра «Покажи слово».

8. Робота в парах.

IV. Етап виконання плану навчальної діяльності.

Черговий синоптик.

- Розкажіть про зміни погоди за тиждень.

- Як змінився рослинний світ?

- Назвіть ознаки змін у житті тварин.

Природнича розминка «Чи вірите ви?».

- Південна Америка - найменший материк.

- Амазонка - найповноводніша річка у світі.

- Південною Америкою протікає Амазонка.

- Південна Америка - найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі.

- У Південній Америці пустелі займають близько її половини.

- Південна Америка - не найсухіший материк Землі.

- Південна Америка розташована в південній півкулі.

Презентація материка.

- Південна Америка — це батьківщина картоплі, помідорів, шоколадного дерева, кукурудзи, арахісу, бавовни й ананаса.

Це унікальний материк з надзвичайно різноманітним рослинним і тваринним світом.

У вічнозелених багатоярусних лісах переважають пальми, фікуси, кавове, динне, хінне дерева, гевея. Дерева обвивають ліани. На їх гілках квітнуть орхідеї. Трави через темряву немає. Тварини живуть переважно на деревах. Багато мавп, лінивців. Лінивці названі так через швидкість свого пересування — не більше 3 м на хвилину. Хижаками є ягуар та велетенська найбільша змія анаконда. У так званих амазонських джунглях дуже багато птахів, більшість з них проживають тільки тут. Місцевою мешканкою є і найменша пташка на планеті Земля — колібрі. Фауна багата на папуг та туканів. Багато велетенських комах та павуків. Серед безлічі комах є незвичайної краси великі метелики.

Для саван притаманний сухий сезон (зима) та сезон дощів (літо). Тому рослини пристосовані до перенесення сухого сезону: скидають листя; листя вкрите воском чи опушене; повертають листки ребром до сонця (зонтична акація); накопичують у сезон дощів вологу в стовбурі або у листі (алое, агави). Серед рослин переважають трави; є дерево з надміцною деревиною — кебрачо. Дерева розкидані невеличкими гаями. На відкритих просторах саван мешкають безліч великих тварин, зокрема, мурахоїд, свиня-пекар, тапір. Серед хижаків переважають пума, ягуар. Санітаром саван, що живиться мертвечиною, є броненосець. Із птахів у саванах зустрічається великий нелітаючий страус нанду. Багато термітів та мурашок.

Робота з підручником.

Вправа «Мікрофон»

- Чому вологі тропічні ліси Південної Америки називають дощовими?

- За малюнком розкажіть про різноманітність рослинного світу.

- За малюнками розкажіть про різноманітність тваринного світу.

- Якого хижака тут вважають господарем лісу?

- Що ви дізналися про савани?

- Назвіть рослини і тварин цієї природної зони.

- Де мешкає страус нанду і кішка пампаська?

- Що ви дізналися про пустелі?

- Які заходи вживають для охорони природи?

Фізкультхвилинка.

Гра «Так чи ні».

- У долинах Амазонки росте найбільша лілія світу вікторія-регія?

- Найдовші шишки до 25 см ростуть в Бразилії на хвойному дереві?

- У степах (пампах) водяться терміти.

- У південній Америці не ростуть дивовижні рослини - сейба, молочне дерево, какао - дерево, кавове дерево, хінне дерево, колове дерево, ананас.

- У річках Південної Америки не водяться крокодили.

Гра «Покажи слово»(Гравці по черзі витягують картку з назвою тварини і за допомогою міміки та жестів показують названу тварину. Тварини: піранья, мурашкоїд, страус нанду, лінивець).

Робота в парах. (Учні в парах повинні вибрати ті фрукти, які походять з Південної Америки. Фрукти: гарбуз, морква, апельсин, квасоля, плитка шоколаду, арахіс, картопля).

V. Контрольно-оцінюючий етап.

- Назвіть представників тваринного світу Південної Америки?

- Назвіть представників рослинного світу Південної Америки?

Закінчіть речення «Сьогодні на уроці я дізнався....»

VII. Домашнє завдання.

Повідомлення про тварину та рослину Південної Америки, на вибір учня.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити