Розробки конспектів уроків з навчального предмета «Природознавство» для 4 класу 2016 рік

Конспекти уроків

Розділ IV. Природа України

Урок 57. Чорне море

Кайда Юлія Анатоліївна

Мета: продовжувати формувати уявлення про водойми України, а саме Чорне море; ознайомити учнів з особливостями тваринного і рослинного світу Чорного моря; розвивати вміння працювати з фізичною картою України; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до водойм.

Обладнання: аудіозапис шуму моря, конверти з малюнками рослинного і тваринного світу Чорного моря, малюнок Нептуна, підручник «Природознавство. 4 клас» Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак.

Хід уроку

I. Організація класу.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Щоб пройшов урок немарно,

Попрацюйте всі старанно!

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Висловлювання очікувань дітей.)

II. Фенологічні спостереження.

- Який сьогодні день? місяць? рік?

- Яким є сьогодні стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є опади?

- Які прикмети погоди стосуються цього місяця?

- Позначте свої відповіді у календарі спостережень.

III. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування.

- Що таке озеро? Наведіть приклади.

- Як утворюються болота?

- Розкажіть про значення водойм у природі та житті людини.

- Які річки й озера України потребують охорони?

- Які заходи треба запропонувати для охорони рік і озер?

IV. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці до нас завітав гість, але не простий. Він хоче запросити нас до свого царства. А що це за володар і якого царства , ви дізнаєтеся, прослухавши аудіозапис. (Прослуховування аудіо запису шуму моря.)

- Що ж це за царство? (Морське.)

- Хто є його володарем? (Нептун.)

Учитель вивішує малюнок Нептуна.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми повторимо, які моря є в Україні, дізнаємося, у чому полягає особливість одного із них.

Нептун проведе нас у свої володіння.

VI. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда.

- Які моря омивають територію України?

- Давайте спробуємо показати володіння Нептуна в Україні на карті.

Розповідь учителя з елементами бесіди.

- Що ви знаєте про Чорне море?

- Чорне море - одне з найглибших морів у світі. Воно розташоване на півдні України. Його найбільша глибина - 2211 м. Його найбільша ширина - 580 км. Значна частина Чорноморського узбережжя припадає на території України і Туреччини.

Чорне море з усіх боків оточене суходолом, але воно все-таки з’єднується зі Світовим океаном. Воно сполучається із Азовським морем і має зв’язок із Середземним.

У Чорному морі небагато островів.

- А що таке острів? (Острів - це ділянка суходолу, оточена з усіх боків водою.)

- Найбільшими з островів є Джарилгач та Зміїний.

- Крім островів є ще півострови.

- А що може означати слово півострів? (Півострів - невеличка частина суходолу, що вдається у водний простір і сполучається із материком.)

- Найбільший півострів є Кримський півострів.

- У Чорне море впадає безліч річок.

Фізкультхвилинка.

- Нептун пропонує нам відпочити.

Я на море надивився, та, на жаль, не звеселився.

Знову на дітей дивлюся - хоч би так розвеселюся.

Від зеленого причалу відштовхнувся теплохід.

Задній хід - передній хід, ось завівсь мотор як слід.

Раптом хвиля підхопила, вліво-вправо нахилила,

І поплив вперед по морю наш маленький теплохід.

Робота в групах. Клас ділиться на групи, кожна отримує конверт із малюнками рослинного і тваринного світу. Завдання групи - скласти опис рослинного або тваринного світу Чорного моря.

- Нептун просить нас дізнатися, яких вірних друзів і помічників він має саме в Чорному морі.

Конверт «Рослинний світ».

Конверт «Молюски»

Конверт «Риба»

Конверт «Ссавці»

Конверт «Птахи»

- Кожна група презентує свої відповіді з малюнками учителя.

- Про яких морських тварин ми не згадали, але кожен їх бачив у Чорному морі, коли відпочивав? (Медузи.)

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з картою.

Робота в парах.

- Уважно розгляньте карту Чорноморського узбережжя, які ще країни знаходяться на ньому?

- З’ясуйте, які річки впадають у Чорне море? (Дністер, Дунай, Дніпро, Південний Буг.)

Гра від Нептуна «Зайвий елемент».

1. Пелікани, голуби, буревісник малий, баклани.

2. Шпроти, кефаль, карась, риба-голка.

3. Кити, дельфіни білобокі, білочереві тюлені.

- Поясніть свій вибір.

Бесіда про охорону Чорного моря.

- Побачив Нептун людей біля Чорного моря. Узявся за голову та й заплакав.

- Як ви думаєте, чому засмутився Нептун, побачивши людей? (Люди впливають на життя Чорного моря.)

- Як можна запобігти шкідливому впливу людини на життя Чорного моря?

VIII. Підсумок уроку.

- Розкажіть Нептуну, про яку з його водойм ми сьогодні говорили?

- Що нового дізналися на уроці?

- Які нові поняття запам’ятали?

- Чи виправдалися ваші очікування, які ви висловили на початку уроку?

IX. Домашнє завдання.

- Скласти декілька ланцюгів живлення, що сформувалися у Чорному морі.

- Запропонувати міри для уникнення шкідливого впливу людини на життя Чорного моря.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити