Природознавство - розробки уроків уроків

ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЯК ЖИВА СИСТЕМА

ЗАПИТАННЯ Й ЗАВДАННЯ ВИСОКОГО РІВНЯ (10-12 БАЛІВ)


Запитання

1. Відомо, що квітки рослин, які запилюються бджолами або денними метеликами, перестають пахнути із заходом Сонця. Поясніть це явище.

2. Чому при наближенні до квітучої рослини запах відчувається сильніше, ніж на великій відстані? Яке явище, вивчене нами в курсі «Природознавство» 5 класу, пояснює цей факт? (Дифузія.)

3. Поясніть, чому з розрізаного кавуна або апельсина витікає сік, а з розрізаного яблука — ні? (Клітини кавуна й апельсина настільки великі, що, по-перше, їх видно неозброєним оком, по-друге — розрізаючи плід ножем, ми порушуємо клітинну оболонку й у місці розрізу витікає клітинний сік.)

4. Чому догляд за кімнатними рослинами передбачає часте видалення пилу з їхнього листя? (Шар пилу на листі, що осідає на нього з повітря, перешкоджає диханню рослин. Тверді дрібні частки закривають продихи й заважають надходженню повітря всередину листя.)

5. Організм — жива система. Поясніть, як ви це розумієте.

6. Чи можна за зовнішнім виглядом відрізнити хижака від травоїдної тварини? Якщо так, то за якими ознаками?

7. У зайців дитинчата народжуються зрячими, покритими шерстю, здатними ховатися серед трави, у чагарниках. А у кроликів дитинчата народжуються голими й безпорадними. Як ви можете пояснити цю розбіжність? Чи могли б в природі зберегтися зайці, якби в них народжувалися такі ж голі, сліпі й безпорадні дитинчата, як у кроликів? Відповідь поясніть.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити