Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ПРИРОДОЗНАВСТВО 6 КЛАС - розробки уроків

УРОК 16. ШТУЧНІ ЕКОСИСТЕМИ. ПОЛЕ. САД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 5 «ПІДГОТОВКА НАСІННЯ ДО ПОСІВУ»

 

Мета: актуалізувати та поглибити знання учнів про штучні екосистеми, ознайомити із рослинами і тваринами поля, саду; розвивати уміння пояснювати необхідність догляду за штучними системами, уміння готувати насіння до посіву; виховувати спостережливість, екологічне мислення.

Обладнання: таблиці і малюнки «Поле», «Сад», «Сільськогосподарські культури України», «Шкідники сільського господарства», гербарії сільськогосподарських культур, насіння різних культур, посуд, вода, серветки, підручники, зошити.

Основні поняття: штучні екосистеми, поле, сад, культурні рослини, насіння, сільськогосподарські культури.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 

II. Актуалізація опорних знань та вмінь

Запитання

•     Що таке екосистема? Чим відрізняються природні та штучні екосистеми?

•     Наведіть приклади природних та штучних екосистем. Які штучні екосистеми є поблизу вашої школи чи будинку?

•     Для чого людина створює штучні екосистеми?

Завдання 1. Назвіть, яка штучна екосистема може утворитися на місці природної.

Листяний ліс  ...

Луки  ...

Степ  ...

Ріка  ...

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Навколишнє середовище складається з багатьох різних екосистем — природних та штучних. Але так було не завжди. Колись у давнину людей оточували лише природні екосистеми, а люди намагалися пристосуватися до життя в них. Але для того щоб виживати, цього було недостатньо. І тому люди почали змінювати середовище навколо себе: зводити будинки, вирубувати ліси, осушувати болота, вирощувати різні рослини, розводити тварин. Така активна господарська діяльність призвела до того, що з’явилося багато штучних екосистем, існування яких потребує догляду з боку людини. Важливими для життя людей штучними екосистемами є поле та сад. Давайте дізнаємося особливості цих штучних екосистем.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Культурні рослини. Поле

Культурні рослини — це рослини, які людина спеціально висіває і вирощує для отримання з них певних продуктів. Культурні рослини є результатом праці людини, тривалого відбору рослин із потрібними властивостями.

Завдання 2. Розгляньте таблиці та гербарії сільськогосподарських культур. Назвіть, які сільськогосподарські культури вирощують у вашій місцевості.

Поле — це ділянка землі, на якій вирощують певні культурні рослини: зернові, кормові, овочеві, бахчеві тощо. Поле є штучною екосистемою.

Завдання 3. Наведіть приклади продуктів, які виробляють з культурних рослин поля.

Дикі рослини поля — бур’яни — щороку з’являються серед посівів культурних рослин: осот, пирій, лобода, васильки, мишій, щириця та ін.

Запитання. Чому бур’яни на полі потрібно знищувати?

Тварини поля: комахи, польові миші, хом’яки, ховрахи, орли, лисиці, черв’яки, мікроорганізми.

Завдання 4 (робота з підручником)

З’ясуйте, які існують методи боротьби із тваринами-шкідниками поля; рослинами-бур’янами? Визначте, який метод є найефективнішим і найбезпечнішим для людини.

2. Практична робота 5 «Підготовка насіння до посіву»

Розкладіть насіння на білому папері та уважно (краще через лупу) роздивіться його. Відберіть для пророщування лише здорове неушкоджене насіння.

Покладіть у посуд серветки, налийте невелику кількість води, покладіть кілька насінин, поставте посуд у тепле затемнене місце на тиждень. Через тиждень пророщене насіння пересадіть у горщики з ґрунтом.

3. Сад. Догляд за садом

Сад — це штучна екосистема, де людина вирощує дерева і кущі.

Завдання 6 (робота з підручником)

Охарактеризуйте штучну екосистему «сад» за запропонованим планом. Результати роботи занесіть у таблицю.

 

План характеристики

Відповіді

Рослини

 

Корисні тварини

 

Шкідливі тварини

 

Заходи догляду за садом

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання 5 (робота в парах)

Порівняйте штучні екосистеми саду та поля. Визначте якомога більше схожих та відмінних ознак.

 

VІ. Підсумок уроку

 

VІІ. домашнє завдання

1. Опрацювати параграф      .

2. Закінчити практичну роботу з пророщування насіння вдома (через тиждень, на наступному уроці, презентувати в класі результати).

3. намалювати в зошиті одну зі штучних екосистем (поле чи сад за вибором). Показати харчові ланцюги між організмами даної екосистеми.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.