ПРИРОДОЗНАВСТВО 6 КЛАС - розробки уроків

УРОК 4. ОРГАНИ ТВАРИН

 

Мета: актуалізувати поняття «організм», «орган»; ознайомити із системами органів тварин; розвивати критичне мислення, уміння розпізнавати органи тварин та визначати їх функції, порівнювати будову рослин і тварин; виховувати спостережливість, любов до природи.

Обладнання: таблиці «Будова тіла риби», «Будова та різноманітність ссавців», малюнки або фотографії різних тварин, фрагмент відео-сюжету «Життя тварин», підручники, зошити.

Основні поняття: організм, орган, системи органів.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

Завдання 1. Доведіть, що живий організм є системою.

Завдання 2. назвіть основні органи рослин та поясніть, які функції вони виконують.

Перевірка домашнього завдання. Обговорення творчих завдань «Моя улюблена тварина».

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Ваші творчі роботи довели, що ви любите тварин, цікавитесь їхнім життям та спостерігаєте ними. Тварини, як і рослини, є тілами живої природи, тобто організмами. Однак світ тварин дуже різноманітний. Тому у багатьох із словом «тварина» виникають різні асоціації. Давайте їх назвемо.

Прийом «Асоціативний кущ»

Приклад:

 

 

Цю схему можна було б продовжувати й далі. Адже тваринами є й черви, молюски, павуки, ящірки, комахи, риби, жаби, а також ссавці — тварини, які вигодовують потомство молоком. Які ж органи мають тварини? Чи однакову будову мають риби й птахи, змії або ссавці? Дізнаймося про це детальніше.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Органи тварин

Органи тварин поєднуються в системи органів для виконання спільної функції. Системи органів взаємодіють між собою для забезпечення процесів життєдіяльності організму.

Завдання 2. Прочитайте текст параграфа, визначте органи, які утворюють певні системи, та занесіть їх у таблицю.

 

Система органів

Які органи входять

Для чого потрібна

1. Травлення

Рот, стравохід, шлунок, кишечник

 

2. Опорна

 

 

3. Нервова

 

 

4. Видільна

 

 

5. Дихальна

 

 

6. Серцево-судинна

 

 

7. Чуттів

 

 

8. Розмноження

 

 

 

2. Відмінності органів тварин залежно від умов існування

Пристосування тварин до навколишнього середовища обумовлено відмінностями між органами, що виконують однакові функції.

Завдання 3. Наведіть приклади різних органів дихання у тварин залежно від умов існування. (Зябра у рака та риби, трахеї у комах, легені у ссавців)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання 4 (робота в парах)

Порівняйте основні органи рослин та системи органів тварин. Визначте схожі та відмінні ознаки у функціях, які вони виконують.

 

VІ. Підсумок уроку

 

VІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф      .

2. Скласти кросворд (10 запитань) «Органи рослин і тварин».

3. Продовжити роботу над реалізацією творчих проектів за темами:

•     «Пристосування рослин до умов навколишнього середовища»;

•     «Пристосування тварин до умов навколишнього середовища»;

•     «Пристосування тварин до життя в місті».






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.