УСІ УРОКИ ФІЗИКИ 10 клас

1-й семестр

 

МЕХАНІКА

 

2. Динаміка

Урок 22/42

Тема. Розв'язування задач

 

Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Рівновага тіл, види рівноваги»

Тип уроку: закріплення знань

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ

Засвоєнню теоретичного матеріалу з теми «Рівновага тіл, види рівноваги» сприяє правильно організований хід уроку з розв’язуванням відповідних задач. Залежно від рівня підготовки класу вчитель добирає такі задачі, які сповна відповідають пізнавальним запитам учнів. Нижче подається орієнтовний цикл задач, з яких учитель може вибрати необхідні для конкретного уроку.

ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВ'ЯЗУВАННЯ НА УРОЦІ

Якісні задачі

1. З якою метою циркові артисти під час ходіння по канату тримають у руках важкі жердини?

2. Чому не можна підвестися зі стільця, якщо не нахилити корпус уперед?

3. Людина в човні стала на повний зріст. Як змінилася стійкість човна? Поясніть свою відповідь.

4. Чому зігнутою в лікті рукою можна підняти більший вантаж, ніж витягнутою?

5. Чому зламати довгий ціпок легше, ніж короткий?

6. Чому ножиці для жерсті виготовляються з більш короткими лезами порівняно з ножицями для тканини?

 

Розрахункові задачі

1. До стрижня завдовжки l = 80 см і масою m = 6 кг підвісили два вантажі: до лівого кінця — масою m1 = 2 кг, а до правого — масою m2 = 8 кг (див. рис.). У якій точці потрібно підперти стрижень, щоб він перебував у рівновазі?

 

image268

 

Розв’язок

На рисунку показані сили, що діють на стрижень (крім сили реакції опори).

 

image272

 

З умови рівноваги:

Звідси:

2. Стрижень постійного перерізу, ліва частина якого виготовлена з алюмінію, а права — з чавуну, зрівноважений на опорі (див. рис.). Довжина лівої частини стрижня l1 = 50 см. Чому дорівнює довжина правої частини стрижня?

 

image271

 

3. До балки масою 400 кг і довжиною 7 м підвісили вантаж масою 700 кг на відстані 2 м від одного з кінців. Балка своїми кінцями лежить на опорах. Чому дорівнюють сили тиску на кожну з опор?

4. Драбину завдовжки 4 м приставили до ідеально гладенької стіни під кутом 60° до горизонту. Коефіцієнт тертя між драбиною та підлогою — 0,33. На яку відстань по драбині може зійти людина, перш ніж драбина почне сковзати? Масою драбини знехтувати.

5. Яким має бути мінімальний коефіцієнт тертя μmin між кубом і горизонтальною площиною, щоб однорідний куб можна було перекинути через його ребро горизонтальною силою, прикладеною до верхньої грані? Яка мінімальна сила Fmin для цього знадобиться? Маса куба — m.

 

Домашнє завдання

1. П.: §§ 30, 31.

2. 36.:

р1) - 13.14; 13.15; 13.16; 13.17;

р2) - 13.43; 13.44; 13.46; 13.47;

р3) - 13.70; 13.71; 13.72; 13.73.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.