Конспекти всіх уроків курсу ФІЗИКА 10 клас І семестр - Рівень стандарту - 2018 рік

Розділ 1. МЕХАНІКА

Урок 47. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ. ІМПУЛЬС, ЗАКОН ЗБЕРЕЖЕННЯ ІМПУЛЬСУ

Мета уроку: ввести поняття «імпульс, зміна імпульсу»; ввести закон збереження імпульсу; сприяти усвідомленню учнями алгоритму розв'язання задач із застосуванням закону збереження імпульсу; розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати фізичні явища; розвивати інтерес до вивчення фізики.

Формування ключових компетентностей:

• основні компетентності у природничих науках і технологіях;

• інформаційно-цифрова компетентність;

• математична компетентність;

• уміння вчитися впродовж життя.

Тип: комбінований урок.

Обладнання та наочність: дослід з реактивного руху кульки з повітрям; фотографії «скаженого огірка»; морських істот, які використовують принцип реактивного руху; взаємодія візочків, портери К. Е. Ціолковського, Ю. В. Кондратюка.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: відеозаписи руху морських істот, які використовують реактивний рух, комп'ютерне моделювання взаємодії візочків для пружного та непружного ударів, рух космічного корабля.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

1. Як формулюється другий закон Ньютона?

2. Які закони збереження вам відомі? За яких умов вони виконуються?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми

• Імпульс тіла (означення, обчислення, одиниці вимірювання).

• Зміна імпульсу тіла.

• ІІ закон Ньютона в імпульсній формі.

• Пружний та непружний удари двох тіл. Абсолютно пружний удар.

• Закон збереження імпульсу.

• Межі застосування закону збереження імпульсу.

Опорний конспект

Імпульс тіла — це векторна фізична величина, яка дорівнює добутку маси тіла на швидкість його руху та є мірою механічного руху тіла

Зміна імпульсу тіла

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Розв'язання задач

1. Обчисліть імпульс вантажівки масою 2 т, що рухається зі швидкістю 72 км/год.

2. Потяг масою 3 т, рухаючись прямолінійно, змінив швидкість від 36 до 54 км/год. Визначте зміну імпульсу потяга.

3. Снаряд масою 20 кг, що летить горизонтально зі швидкістю 500 м/c, влучає в нерухому платформу з піском масою 10 т та застрягає в піску. Обчисліть швидкість платформи після зіткнення.

Задачник №№____ .

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання.

• Вивчити § ___.

• Розв’язати вправу ___ письмово.

• Розв’язати завдання №№ ___ задачника.

• Розпочати роботу над навчальним проектом № 3.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально).

Знайдіть інформацію про принцип руху морських істот: кальмарів, восьминогів тощо.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.