Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки фізики 10 клас І семестр - Рівень стандарт - 2018 рік

Розділ І. Механічний рух

2. ДИНАМІКА

УРОК № 34 / І.2-12. РУХ ТІЛА ПІД ДІЄЮ КІЛЬКОХ СИЛ (РУХ ТІЛА ПОХИЛОЮ ПЛОЩИНОЮ)

Мета: 1) удосконалити навички розв'язання задач на застосування ІІ закону Ньютона при русі тіла похилою площиною;

2) продовжити формування математичної компетентності учнів: умінь перетворювати формули, аналізувати математичні закономірності; формування алгоритмічності мислення при розв'язанні стандартних задач на рух тіла похилою площиною;

3) продовжити формування вмінь обирати раціональні способи розв'язання задач, самостійності мислення.

Очікувані результати: учні розуміють, як визначати рівнодійну силу в різних випадках, можуть проектувати сили на визначені осі, записують рівняння ІІ закону Ньютона як у векторному, так і в скалярному вигляді.

Тип уроку: урок поглиблення знань.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 0,5 хв

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 5 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель, використовуючи інтерактивний плакат до уроку, організує повторення питань: види сил у механіці, точки прикладання та напрямку кожного виду сил, визначення проекції сили

Формування самоосвітньої та предметної компетентностей: гнучкості та оперативності мислення, виявлення прогалин у власних знаннях теоретичного матеріалу

Учні відповідають на запитання вчителя, усувають прогалини у своїх знаннях, згадують теоретичний матеріал, необхідний для розв'язання нових типів задач

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Повторення алгоритму розв’язання задач із динаміки

IV. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ 25 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель організує учнів класу на розв'язання задач. На розсуд учителя деякі задачі учні виконують фронтально, деякі в малих групах, деякі самостійно

Формування предметної та математичної компетентності, вміння застосовувати знання теорії для розв'язання розрахункових та якісних задач, перетворення математичних виразів

Учні розв'язують задачі, працюючи самостійно, в малихгрупах, беруть участь в обговоренні ходу розв’язання (вид роботи пропонує вчитель)

Для розв’язання пропонуємо одну задачу, у якій змінюються початкові умови, що значно впливає на хід розв’язання.

Першу задачу (а) учитель послідовно, відповідно до алгоритму розв’язання задач на застосування законів динаміки, пояснює, записуючи на дошці.

Задачу (б) пропонує сильному учневі, який записує розв’язання на дошці під контролем учителя та з поясненням.

Щодо задачі (в), то учитель пропонує одному з учнів намалювати рисунок на дошці, після усного розбору дає час учням класу самостійно розв’язати цю задачу. Одночасно вчитель наводить розв’язання цієї задачі на дошці (або це розв’язання записано заздалегідь на зворотному боці дошки).

Задачу (г) обговорюють фронтально та потім учні цю задачу розв’язують самостійно.

Задача (д) залишається учням як домашнє завдання.

Для кожного випадку варто запропонувати намалювати різне розташування похилої площини, що сприятиме кращому розумінню алгоритму розв’язання задачі, проектування сил, визначення їхнього напрямку та знаку проекції.

Задача 1

На площині, що утворює з горизонтом кут а, перебуває шайба маси m. Яку мінімальну силу F, напрямлену вздовж площини, треба прикласти до шайби, щоб вона зрушила, якщо коефіцієнт тертя між шайбою і площиною дорівнює μ.

Задача 2

Намистина сковзає по гладенькому стрижню, що складає кут α = 30° з вертикаллю. Чому дорівнює прискорення намистинки?

Задача 3

Одне тіло вільно падає з висоти h, друге — сковзає по гладенькій похилій площині, що утворює кут α до горизонту (рисунок). Порівняйте швидкість тіл біля підніжжя площини і час їхнього руху.

Задача 4

Брусок має один бік гладенький, а інший шорсткий. Якщо його розташувати на похилій площині шорстким боком, він перебуватиме на межі зісковзування. З яким прискоренням рухатиметься брусок, якщо його перевернути? Коефіцієнт тертя між шорсткою поверхнею бруска та похилою площиною μ = 0,2.

Задача 5

Невеличке тіло пускають знизу по похилій площині, що утворює кут α з горизонтом. Коефіцієнт тертя між тілом і площиною μ. Після піднімання до верхньої точки тіло починає зісковзувати вниз. Визначте відношення часу піднімання тіла до часу його спуску до стартової точки.

Задача 6

Невелике тіло штовхнули вверх по похилій площині, що утворює кут а до горизонту. Визначте коефіцієнт тертя між тілом і площиною, якщо час піднімання тіла в n = 2 рази менший за час його спуску.

IV. РЕФЛЕКСІЯ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Вивчити відповідний параграф підручника, конспект уроку, формули, відповісти на запитання після параграфа, виконати завдання за задачником.

2. Розв’язати задачу.

Яку горизонтальну силу F необхідно прикласти до тіла, щоб воно рівномірно переміщалося вниз похилою площиною? Маса тіла m = 2 кг, коефіцієнт тертя між тілом і підпорною поверхнею μ = 0,2; площина утворює з горизонтом кут α = 45°.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.