Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки фізики 10 клас І семестр - Рівень стандарт - 2018 рік

Розділ І. Механічний рух

1. КІНЕМАТИКА

УРОК № 7 / І.1-5. СЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬ

Мета: 1) повторити алгоритм розв'язування задач на розрахунок середньої швидкості прямолінійного рівномірного руху (теорію цього питання вивчали у 7 класі); сформувати вміння учнів розв'язувати задачі на визначення середньої швидкості прямолінійного руху;

2) розвивати аналітичне та алгоритмічне мислення учнів, продовжити формування математичної компетентності учнів;

3) продовжити розвиток уваги, акуратності при записі ходу розв'язання задач.

Очікувані результати: учні розв'язують задачі на використання формул середньої швидкості прямолінійного нерівномірного руху, вибирають оптимальний спосіб розв'язання задач такого типу.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 7 хв

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ (ЦОР) 5 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель пропонує учням виконати тестові завдання

Формування предметної компетентності, аналітичних здібностей, математичної компетентності, швидкості мислення

Учні дають відповідь на запитання тесту, оцінюють рівень своїх навчальних досягнень

Тест «Так — ні»

1. Тіло відліку — деяке тіло, відносно якого інші тіла визначають положення в будь-який момент часу. (Так)

2. Система відліку складається з тіла відліку та приладу для вимірювання часу. (Ні)

3. Траєкторія — це лінія, вздовж якої рухається тіло. (Так)

4. Траєкторія завжди буває заданою уже до початку руху. (Ні)

5. Шлях — довжина траєкторії. (Так)

6. Шлях — скалярна величина. (Так)

7. Переміщення — скалярна величина. (Ні)

8. Переміщення не може бути нульовим. (Ні)

9. Переміщення — напрямлений відрізок прямої, що сполучає початкове і кінцеве положення тіла. (Так)

10. Траєкторія, шлях і переміщення — відносні величини. (Так)

11. Закон додавання швидкостей має вигляд: (Так)

12. Швидкість тіла за рівномірного руху можна визначити за формулою: (Так)

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Нехай точка, яка рухається нерівномірно по кривій траєкторії, у деякий момент часу t перебуває в точці M (див. рисунок). Через час Δt від цього моменту точка опиниться в точці M1, здійснивши переміщення . Розділивши вектор на проміжок часу Δt1, знайдемо таку швидкість рівномірного прямолінійного руху, з якою повинна рухатися точка, щоб за час Δt перейти із точки M в точку M1. Цю швидкість називають середньою швидкістю переміщення точки за час Δt.

Позначимо її через запишемо:

Середня швидкість спрямована вздовж січної MM1. За такою ж формулою ми визначаємо швидкість точки при рівномірному прямолінійному русі.

Швидкість, з якою повинна рівномірно та прямолінійно рухатися точка, щоб опинитися із початкового положення в кінцевому положенні за визначений проміжок часу, називають середньою швидкістю переміщення.

Крім середньої швидкості, для опису руху використовують середню шляхову швидкість.

Середня шляхова швидкість визначається відношенням шляху до проміжку часу, за який цей шлях пройдено:

Запитання

1. Що таке середня швидкість переміщення?

2. Точка рухається по криволінійний траєкторії так, що модуль її швидкості не змінюється. Чи означає це, що швидкість точки - величина стала?

3. Що таке середня шляхова швидкість?

Виконайте тести

A1. На рисунку подано графік залежності координати тіла від часу. Середня швидкість тіла дорівнює

A2. Рівняння руху тіла x = 4 + 5t. Всі величини в СІ. Через 2 с після початку руху швидкість тіла

A3. На рисунку показано залежність координати тіла від часу. Обчисліть максимальне значення модуля швидкості.

A4. Визначте значення середньої шляхової швидкості (див. рис. до завдання А3) та модуля середньої швидкості переміщення за 9 с.

Задача 1

Хлопчик півтори години їхав на велосипеді зі швидкістю 20 км/год. Після цього велосипед зламався, и останній кілометр хлопчик змушений був пройти пішки. Яка була середня швидкість хлопчика на всьому шляху, якщо пішки він ішов півгодини?

Задача 2

Велосипедист, рухаючись з одного пункту в інший, першу половину шляху їхав по прямій дорозі зі швидкістю 15 км/год, а другу половину шляху (через прокол шини) ішов пішки зі швидкістю 5 км/год. Визначте середню швидкість руху велосипедиста.

Задача 3

Велосипедист проїхав першу половину прямолінійного шляху зі швидкістю 12 км/год, а другу половину шляху з деякою іншою швидкістю. Чому дорівнює ця швидкість, якщо відомо, що середня швидкість його руху на всьому шляху — 8 км/год?

IV. РЕФЛЕКСІЯ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити відповідний параграф підручника, конспект уроку, формули, відповісти на запитання після параграфа, виконати завдання за задачником.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.