УРОКИ ФІЗИКИ у 7-му класі

Розділ 3. СВІТЛОВІ ЯВИЩА


УРОК № 28

ТЕМА. Розв’язування задач


Мета: поглибити знання учнів про світло та величини, які його характеризують; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці; виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети.

Тип уроку: урок удосконалення знань та формування вмінь розв’язувати задачі.

Обладнання: картки із задачами, збірники задач.



1. Актуалізація опорних знань

Структура уроку

2. Розв’язування задач.


3. Домашнє завдання


ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

1) Що таке сила світла? У яких одиницях вимірюють силу світла? Наведіть приклади сили світла різних джерел.

2) Що таке освітленість? Що є одиницею вимірювання освітленості?

3) Як і від чого залежить освітленість?

4) Як правильно вибирати освітлення?

5) Що таке світловий потік? Які одиниці його вимірювання?


II. Розв’язування задач

Задача 1. Сила світла від точкового джерела світла дорівнює 180 кд. Яка освітленість підлоги під цим джерелом, яке міститься на висоті 3 м? (20 лк)

Задача 2. Точкове джерело світла на відстані 5 м створює максимальну освітленість 8 лк. Визначте силу світла джерела. (200 кд)

Задача 3. Людина бачить предмет, якщо освітленість зіниці ока становить 4 · 10-9 лк. На якій максимальній відстані бачитиме космонавт лампу силою світла 10 кд? (50 км)

Задача 4. Світловий потік в 80 лм напрямлений перпендикулярно до плоскої поверхні площею 8000 см2. Визначити освітленість цієї поверхні. (100 лк)

Задача 5. Визначити силу світла точкового джерела, розміщеного в центрі сфери радіусом R = 85 см, яке випускає на поверхню цієї сфери площею S = 1,5 м2 світловий потік Ф = 360 лм. (І = Ф·R2; 173 кд)

Задача 6. Перед збиральною лінзою з фокусною відстанню 1 м знаходиться предмет висотою 2 м на відстані 3 м.

Визначити:

а) на якій відстані від лінзи знаходиться зображення предмета;

6) лінійне збільшення лінзи;

в) висоту зображення предмета;

г) оптичну силу лінзи.

Побудувати схему поширення променів від предмета до зображення і вказати, яке зображення дає лінза.

(Відповідь: 1) f = 1,5 м; Г = 0,5 м; Н = 1 м; D = 1 дптр; 2) дійсне, перевернуте, зменшене в 2 рази.)

Задача 7. Відстань між лампою і екраном 3,2 м, фокусна відстань лінзи 0,6 м.

Визначити:

а) на якій відстані від лампи потрібно розташувати лінзу, щоб отримати чітке дійсне зображення лампи, збільшене в 3 рази;

б) оптичну силу лінзи.

Побудувати схему ходу променів від предмета до зображення і вказати, яке зображення дає лінза.

(Відповідь: 1) d = 0,8 м; D = 1,7 дптр; 2) дійсне, перевернуте, збільшене в 3 рази.)

 

III. Домашнє завдання

Розв’язати задачі на застосування формули сили світла та освітленості; повторити теоретичний матеріал.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити