ФІЗИКА 7 клас - розробки уроків - 2015 рік

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ

Урок № 16. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. Самостійна робота № 7

Тип уроку: урок формування навичок розв'язування задач. Поточний контроль знань.

Мета: формувати вміння розв'язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення; здійснити поточний контроль знань учнів з метою корекції.

Обладнання та наочність: картки або збірники із задачами.

Відеофрагмент:________________________________

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

• Що називають рівномірним прямолінійним рухом?

• Як обчислити швидкість тіла за рівномірного прямолінійного руху?

• Який вигляд має рівняння прямолінійного рівномірного руху?

• Якими графіками описують рівномірний прямолінійний рух?

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Розв’язування задач із задачника (розділ 2. Механічний рух. 6. Рівномірний рух. Швидкість).

V. САМОСТІЙНА РОБОТА

Варіант 1

1. Автомобіль рухається з початку координат зі сталою швидкістю 5 м/c додатному напрямку осі Ох. Побудуйте графік залежності швидкості руху від часу (2 бали). Який шлях пройде тіло за 20 хвилин? (2 бали)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Рух двох тіл описується рівняннями х = 20t - 160 та х = 440 – 10t. Знайдіть час та місце зустрічі тіл. Задачу розв’яжіть аналітично та графічно. (8 балів)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

Варіант 2

1. Потяг рухається з початку координат зі сталою швидкістю 10 м/c у додатному напрямку осі Ох. Побудуйте графік залежності швидкості руху від часу (2 бали). Який шлях пройде тіло за 15 хвилин? (2 бали)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Рух двох тіл описується рівняннями x = 40 + 5t та х = 130 – 10t. Знайдіть час та місце зустрічі тіл. Задачу розв’яжіть аналітично та графічно. (5 балів)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Завдання за підручником: повторити §§ 8-10; розв’язати вправу 9 (8-14) письмово

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Завдання за задачником: №№ 6.47, 6.53

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Додаткове завдання:

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити