ФІЗИКА 7 клас - розробки уроків - 2015 рік

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Вступ

Урок № 1. ФІЗИКА ЯК НАВЧАЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ У ШКОЛІ. ФІЗИЧНИЙ КАБІНЕТ ТА ЙОГО ОБЛАДНАННЯ. ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ У ФІЗИЧНОМУ КАБІНЕТІ

Тип уроку: урок-лекція.

Мета: формувати в учнів початкові уявлення про фізику як природничу науку, про зміст фізики; формувати інтерес учнів до вивчення фізики, розширювати їх кругозір; акцентувати увагу учнів на необхідності дотримання правил техніки безпеки в кабінеті фізики.

Обладнання та наочність: фізичні прилади, інструкції з техніки безпеки в кабінеті фізики.

Відеофрагмент: запис проведеного експерименту, який дає змогу проаналізувати дотримання правил техніки безпеки.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

• Що таке природа?

• Які науки про природу вам відомі? Що вони вивчають?

• Яке значення має експеримент у наукових дослідженнях?

• Чому під час виконання експериментальних досліджень треба дотримуватися правил техніки безпеки?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми

• Означення фізики.

• Початкове знайомство з кабінетом фізики.

• Правила техніки безпеки:

• загальні положення;

• вимоги безпеки перед початком роботи;

• вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях;

• вимоги безпеки під час виконання роботи;

• вимоги безпеки після закінчення роботи.

Опорний конспект

Фізика — це природнича наука, яка вивчає найзагальніші закономірності явищ природи, властивості та будову матерії, закони її руху.

Фізика є експериментальною наукою.

Виконуючи експериментальні завдання, лабораторні та практичні роботи в кабінеті фізики та вдома, дуже важливо дотримуватися правил техніки безпеки.

Правила техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики

• Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.

• Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.

• Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

• Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

• Не починайте роботу без дозволу вчителя.

• Під час проведення дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.

• Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.

• Після завершення лабораторної роботи приберіть своє робоче місце.

• Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.

• У разі отримання травми або за поганого самопочуття повідомте про це вчителя.

Зауваження. Існують спеціальні інструкції з правил техніки безпеки під час проведення дослідів зі скляним обладнанням, нагрівальними елементами, електричними колами та інші.

Правила першої допомоги при опіках

• При термічних опіках уражене місце обробляють етиловим спиртом.

• На місце опіку накладають суху стерильну пов’язку.

• При хімічних опіках уражену ділянку шкіри промивають великою кількістю холодної води протягом 15—20 хвилин, після цього накладають пов’язку.

• Після надання першої допомоги обов’язково звертаються до лікаря. Правила першої допомоги при пораненнях

• Не промивайте рану водою, не доторкайтеся до рани навіть вимитими руками.

• При незначних порізах рану обробляють йодною настоянкою й накладають марлеву пов’язку.

• При пораненні склом рану промивають дистильованою водою або етиловим спиртом, видаляють залишки скла.

• Шкіру обробляють розчином брильянтової зелені.

• Рану перев’язують бинтом.

• При серйозних порізах і сильній кровотечі накладають джгут вище рани, накривають рану стерильною марлею і негайно звертаються до лікаря.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Демонстрування відеофрагментів з коментарем учнів щодо того, чи було дотримано правила техніки безпеки під час виконання експерименту або лабораторних робіт.

• До яких наслідків призводить недотримання правил техніки безпеки в кабінеті фізики?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ*

• Вивчити конспект.

• Завдання за підручником: опрацювати передній форзац підручника

_____________________________________________________

• Завдання за задачником:

_____________________________________________________

• Додаткове завдання:

_____________________________________________________

_________________________________

* В якості приклада у посібнику надано домашні завдання за підручником «Фізика. 7 клас: Підручник для загальноосвіт навч. закл. / В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, Ю. І. Горобець, І. Ю. Ненашев, О. О. Кірюхіна — X.: Ранок, 2015» та задачником «Фізика. 7 клас: збірник задач / І. М. Гельфгат, І. Ю. Ненашев — X.: Вид-во «Ранок», 2015»



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити