ФІЗИКА 7 клас - розробки уроків - 2015 рік

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

Урок № 30. ГУСТИНА РЕЧОВИНИ

Тип уроку: комбінований урок.

Мета: сформувати поняття густини речовини, одиниці густини речовини, навичок її обчислення; формувати вміння аналізувати умову задачі та грамотно її оформлювати; розвивати логічне мислення учнів; показати учням практичну значущість набутих знань.

Обладнання та наочність: різні тіла (однакового об'єму, але різної маси, однакової маси, але різного об'єму), таблиці густини твердих тіл, рідин, газів.

Відеофрагмент: чорні дірки, нейтронні зорі.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

• Які властивості тіла характеризує маса?

• Назвіть одиницю маси.

• Що беруть за еталон маси?

• Як виміряти масу тіла?

• Як виміряти об’єм тіла?

• Чи однакову масу мають два циліндри однакового об’єму, але виготовлені з міді та алюмінію? Поясніть, чому маса тіл різна.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми

• Означення густини речовини.

• Фізичний зміст густини.

• Формула для обчислення густини речовини.

• Одиниця густини речовини.

• Аналіз таблиці густини твердих тіл, рідин, газів. Опорний конспект

Учитель заповнює таблицю разом з учнями:

Фізична

величина

Означення

фізичної величини

Позначення

фізичної величини

Властивості величини

(векторна, скалярна)

Одиниці

Спосіб вимірювання фізичної величини. Прилад

для вимірювання

Густина

         

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

• Густина цинку дорівнює 7100 кг/м3. Поясніть, що це означає.

• Дві кулі однакової маси виготовлені з сосни та чавуну. У якої кулі більший радіус? Поясніть свою відповідь.

Розв'яжіть задачі.

1. В акваріум довжиною 30 см, шириною 20 см налили воду до висоти 25 см. Знайдіть масу води в акваріумі.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Який шлях зможе проїхати машина, використавши 80 л бензину, якщо на 50 км вона споживає 5 кг бензину?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

3. Шматок сплаву складається з 400 см3 срібла та 500 см3 міді. Чому дорівнює густина сплаву?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

4. Знайдіть густину шматка сплаву зі свинцю та олова, якщо маса свинцю у сплаві дорівнює 600 г, а олова — 300 г.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Вивчити конспект.

• Завдання за підручником: вивчити § 18; розв’язати вправу 18 письмово

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Завдання за задачником: №№ 11.67, 11.69

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 128 підручника

_____________________________________________________

_____________________________________________________



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити