ФІЗИКА 7 клас - розробки уроків - 2015 рік

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

Урок № 38. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Тип уроку: урок формування навичок розв'язування задач.

Мета: формувати в учнів вміння розв'язувати задачі, застосовуючи формули для обчислення сил тяжіння, ваги тіла, сили пружності; вчити учнів аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення.

Обладнання та наочність: картки або збірники із задачами.

Відеофрагмент:________________________________

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

• Що таке сила тяжіння?

• Як напрямлена сила тяжіння?

• За якою формулою обчислюється сила тяжіння?

• Коли виникає сила пружності?

• Як напрямлена сила пружності?

• Сформулюйте закон Гука.

• Що таке вага тіла?

• За якою формулою обчислюють вагу тіла, що знаходиться у спокої?

• До чого прикладена вага тіла?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Жорсткість пружини становить 50 H/м. Яку силу потрібно прикласти для того, щоб розтягнути її на 4 см?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. На пружині жорсткістю 40 H/м закріпили тіло масою 200 г. На скільки змінилася довжина пружини?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

3. Чому дорівнює маса тіла вагою 800 Н?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

4. Чому дорівнює вага залізного куба, довжина ребра якого дорівнює 50 см?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

5. У відро масою 900 г налили 8 л води. Чому дорівнює вага відра з водою?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

Індивідуальне завдання сильним учням

6*. Дві пружини, жорсткості яких дорівнюють 60 та 40 H/м, з’єднали паралельно. Чому дорівнює жорсткість системи пружин? Як зміниться відповідь, якщо пружини з’єднати послідовно?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Завдання за підручником: повторити § 23, розв’язати вправу 23 (6-10)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Завдання за задачником: №№ 14.26, 14.36

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Додаткове завдання:

_____________________________________________________

_____________________________________________________



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити