ФІЗИКА 7 клас - розробки уроків - 2015 рік

ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

Урок № 43. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 3. ТИСК ТВЕРДИХ ТІЛ НА ПОВЕРХНЮ. СИЛА ТИСКУ

Тип уроку: комбінований урок.

Мета: увести поняття тиск, з'ясувати залежність тиску від сили тиску та площі поверхні; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати ситуації; показати значущість набутих знань для повсякденного життя, звернути увагу на застосування законів фізики в безпеці життєдіяльності людини (правила надання допомоги потопаючому, якщо тонка крига).

Обладнання та наочність: прилади для демонстрування залежності тиску твердого тіла на опору від сили та площі опори, портрет Б. Паскаля та презентація про вченого.

Відеофрагмент: відеосюжет про те, як, лежачи на тонкій кризі, людина допомагає потопаючому.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

• Чому людина провалюється в болото, а трактор більшої маси — ні?

• Чому танк має хорошу прохідність на ґрунтовій дорозі?

• Чому гострий ніж ріже краще, ніж тупий?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми

• Визначення тиску твердого тіла.

• Формула для обчислення тиску.

• Одиниця тиску.

• Способи зміни тиску твердого тіла.

Опорний конспект

Учитель заповнює таблицю разом із учнями:

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

• Чому на тонкій кризі краще пересуватися лежачи? {Показати відеофрагмент.)

• Як збільшити тиск на поверхню тіла? Як його зменшити?

Розв'язування задач

1. Ширина різального краю лопати дорівнює 30 см, а його товщина — 0,25 мм. Який тиск створює лопата на ґрунт, якщо людина прикладає до лопати силу 300 Н?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Суцільний сталевий куб з довжиною грані 20 см знаходиться на поверхні столу. Який тиск він здійснює на стіл?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Вивчити конспект.

• Завдання за підручником: вивчити § 25; розв’язати вправу 25 письмово

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Завдання за задачником: №№ 16.30, 16.34

_____________________________________________________

_____________________________________________________

• Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 170 підручника; розпочати роботу над навчальним проектом № З

_____________________________________________________

_____________________________________________________





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити