Розробки уроків - ФІЗИКА 7 КЛАС - 2012 рік

РОЗДІЛ 3. СВІТЛОВІ ЯВИЩА

УРОК 19. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 10 «ВИВЧЕННЯ ЗАКОНІВ ВІДБИВАННЯ СВІТЛА ЗА ДОПОМОГОЮ ПЛОСКОГО ДЗЕРКАЛА»

Мета: сформувати експериментальні навички учнів; виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.

Тип уроку: урок формування практичних навичок.

Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит із друкованою основою для виконання лабораторних робіт.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково або фронтально)

ІІІ. Виконання лабораторної роботи

Увага! При використання лазерної указки пучок світла не направляти в очі собі або будь-кому!

Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:

• Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.

• Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.

• Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

• Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

• Не починайте роботу без дозволу вчителя.

• При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.

• Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.

• Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.

• Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.

• При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.

1. Пропонується використовувати плоске дзеркало, лазер (лазерну указку) та міліметровий папір. Послідовність дій:

• На аркуш міліметрового паперу поставте вертикально дзеркало.

• Спрямуйте пучок світла від указки на дзеркало.

• Олівцем відзначте на аркуші паперу положення дзеркала, падаючих та відбитих променів.

• Зніміть з аркуша прилади.

• Накресліть падаючий, відбитий промені та перпендикуляр до дзеркала в точці падіння дзеркала.

• Виміряйте транспортиром кути падіння та відбивання.

2. Повторіть дослід ще два рази для інших кутів падіння.

3. Заповніть таблицю

№ досліду

Кут падіння

Кут відбивання

1

   

2

   

3

   

4. Поясніть, чому кут падіння дещо відрізняється від кута відбивання.

IV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

• Завдання за підручником. Стор.147 (1-4) вправа письмово.

• Завдання за задачником:

• Додаткове завдання. Зробіть модель дзеркального перископа, використовуючи два плоских дзеркала та картон.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.