Розробки уроків - ФІЗИКА 7 КЛАС - 2012 рік

РОЗДІЛ 1. ПОЧИНАЄМО ВИВЧАТИ ФІЗИКУ

УРОК 5. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 3 «ВИМІРЮВАННЯ ЧАСУ (МЕТРОНОМ, СЕКУНДОМІР, ГОДИННИК)»

Мета: формувати експериментальні навички учнів; виховувати акуратність під час проведення дослідів, бережливе ставлення до експериментального обладнання, розвивати логічне мислення та вміння роботи висновки з експерименту.

Тип уроку: урок формування практичних навичок.

Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит із друкованою основою для виконання лабораторних робіт. Відеофрагмент: сонячний годинник у садово-парковому ансамблі.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково або фронтально). Стислий аналіз виконання лабораторної роботи.

ІІІ.  Виконання лабораторної роботи

Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:

•   Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.

•   Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.

•   Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

•   Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

•   Не починайте роботу без дозволу вчителя.

•   При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.

•   Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.

•   Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.

•   Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.

•   При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.

1. Познайомити учнів з метрономом, секундоміром та годинником.

2. Пропонується виготовити секундний математичний маятник. Для цього:

•   на штатив підвішують вантаж на нитці завдовжки 25 см. Такий маятник при виведенні з положення рівноваги здійснює одне повне коливання за 1 с, а 60 повних коливань — за 1 хвилину.

• Учні вимірюють секундоміром час, за який маятник здійснює 60 коливань і пояснюють, чому отримане значення дещо відрізняється від 1 хвилини.

3. Пропонується дослідити, як залежить період коливань від довжини нитки.

Номер досліду

L, м

N

t, c

T = t/N, c

         
       
       
       
       

IV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

• Завдання за підручником. Стор.46, вправа письмово.

• Завдання за задачником:

• Додаткове завдання. Виготуйте пісковий годинник.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити