Розробки уроків - Фізика 9 клас II семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

УРОК № 63. РУХ ПІД ДІЄЮ КІЛЬКОХ СИЛ

Мета уроку: показати учням, що на тіло одночасно діють кілька сил; пояснити алгоритм розв'язання задач у випадку руху тіла під дією кількох сил по похилій площині; розвивати логічне мислення учнів, формувати культуру розв'язування задач.

Формування ключових компетентностей:

♦ Математична грамотність.

♦ Компетентності в природничих науках і технологіях.

♦ Уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: рух тіла на похилій площині.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: динамічна модель руху тіла по похилій площині.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування:

✵ Що називають силою тяжіння? Як обчислити цю силу? Як вона напрямлена?

✵ Що називають силою реакції опору? Як обчислити цю силу? Як вона напрямлена?

✵ Що називають силою тертя? Як обчислити цю силу? Як вона напрямлена? План вивчення нової теми:

✵ Рух тіла по похилій площині: рівномірно, рівноприскорено.

✵ Рух тіла по похилій площині за наявності та відсутності сили тертя.

Опорний конспект

1. З похилої площини з кутом а до горизонту зісковзує тіло. Коефіцієнт тертя дорівнює р. Знайти прискорення тіла під час руху по площині.

Розв’язання

За ІІ законом Ньютона

Проекція на вісь x:

0 + mg sin a - Fтер = ma.

Проекція на вісь у:

N - mgcosa + 0 = 0.

За означенням

Fтер = N = mg cosa;

mg sina - mg cos a = ma;

mg(sin a - cosa) = ma;

a = g (sin a - cosa).

Перевіряємо одиниці шуканої фізичної величини [a] = .

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. На рисунку в певному масштабі позначені всі сили, що діють на тіло, яке рухається по похилій площині. Опишіть напрямок та характер руху тіла.

2. На рисунку зображена система, що перебуває в рівновазі. Визначте масу m2 вантажу, що висить, якщо маса вантажу m1 = 4 кг, a = 30°, коефіцієнт тертя між вантажем та похилою площиною дорівнює 0,4.

Задачник №№_________

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

✵ Вивчити §_ , вивчити конспект.

✵ Розв’язати вправу письмово.

✵ Розв’язати завдання №№___задачника.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Задачі для індивідуальної роботи учнів: на похилій площині довжиною 5 м та висотою 3 м перебуває вантаж масою 50 кг. Коефіцієнт тертя дорівнює 0,2. Яку силу, напрямлену уздовж площини, потрібно прикласти, щоб: а) утримувати цей вантаж; б) тягти рівномірно вгору; в) тягти з прискоренням 1 ?

Відповідь: a = g (sina - cosa).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Використовуючи сайт ви погоджуєтесь з правилами користування

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Ми приєднуємось до закону про авторське право в цифрову епоху DMCA прийнятим за основу взаємовідносин в площині вирішення питань авторських прав в мережі Інтернет. Тому підтримуємо загальновживаний механізм "повідомлення-видалення" для об'єктів авторського права і завжди йдемо на зустріч правовласникам.

Копіюючи матеріали во повинні узгодити можливість їх використання з авторами. Наш сайт не несе відподвідальність за копіювання матеріалів нашими користувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Із Зазначенням Авторства — Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-SA 4.0) та GNU Free Documentation License (GFDL)

© 2008-2021 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.