Розробки уроків - Фізика 9 клас II семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

УРОК № 68. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 5. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. ІМПУЛЬС. ЗАКОН ЗБЕРЕЖЕННЯ ІМПУЛЬСУ

Мета уроку: ввести поняття «імпульс тіла», «зміна імпульсу тіла», «імпульс сили»; ввести закон збереження імпульсу; показати учням алгоритм розв'язання задач із застосуванням закону збереження імпульсу; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати; розвивати інтерес до вивчення фізики.

Формування ключових компетентностей:

• Математична грамотність.

• Компетентності в природничих науках і технологіях.

• Уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дослід з іграшковими автомобілями (візками), який ілюструє закон збереження імпульсу; демонстрування пружної та непружної взаємодії.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: відеозапис зіткнення вагонів на залізниці; комп'ютерне демонстрування закону збереження імпульсу для різних видів ударів.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Аналіз контрольної роботи № 5.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування:

• Як формулюється другий закон Ньютона?

• Що називають імпульсом тіла?

• Які закони збереження вам відомі? За яких умов вони виконуються?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми:

• Імпульс тіла (означення, формула для обчислення, одиниці величини).

• Зміна імпульсу тіла. Імпульс сили.

• ІІ закон Ньютона в імпульсній формі.

• Пружний та непружний удари двох тіл. Абсолютно пружний удар.

• Закон збереження імпульсу.

• Межі застосування закону збереження імпульсу тіла. опорний конспект

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Що називають імпульсом тіла?

2. Імпульс тіла є скалярною чи векторною величиною?

3. Обчисліть імпульс вантажівки масою 2 т, що рухається зі швидкістю 72.

4. Снаряд масою 20 кг, що летить горизонтально зі швидкістю 500 , влучає в нерухому платформу з піском масою 10 т та застрягає в піску. Знайдіть швидкість платформи після зіткнення.

Задачник №№_________

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

• Вивчити §__ , вивчити конспект.

• Розв’язати вправу_ письмово.

• Розв’язати завдання №№_ ___задачника.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Човен масою 160 кг стоїть, нерухомо у воді. Хлопчик масою 40 кг переходить з корми на ніс човна. На яку відстань при цьому зміститься човен, якщо його довжина становить 2 м? Опір води не враховувати.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.