Розробки уроків - Фізика 9 клас II семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

УРОК № 73. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. САМОСТІЙНА РОБОТА № 7

Мета: продовжувати формувати вміння розв'язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення; провести поточний контроль знань учнів з метою подальшої корекції.

Формування ключових компетентностей:

• Математична грамотність.

• Компетентності в природничих науках і технологіях.

• Уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: урок формування навичок розв'язування задач; поточний контроль знань.

Обладнання та наочність: картки або збірники із задачами, табличні матеріали.

Відеофрагмент: динамічні моделі до задач: рух кулі, що влучає у брусок; рух тіла по похилій площині; рух тіла, кинутого горизонтально.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування:

• Як обчислити імпульс тіла?

• Як обчислити кінетичну енергію тіла?

• Як обчислити потенціальну енергію тіла?

• Як обчислити ККД двигуна?

• Як формулюється теорема про кінетичну енергію?

• Який математичний вираз має теорема про кінетичну енергію?

• Як формулюється теорема про потенціальну енергію?

• Який математичний вираз має теорема про потенціальну енергію?

• Як формулюється закон збереження імпульсу?

• Як формулюється закон збереження повної механічної енергії?

• Як формулюється ІІ закон Ньютона в імпульсній формі?

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Куля масою 9 г летить горизонтально зі швидкістю 40, влучає у брусок масою 5 кг, підвішений на нитці довжиною 5 м, та застряє в ньому. Знайдіть кут, на який відхилиться брусок.

2. З похилої площини довжиною 1 м та кутом нахилу 30° сповзає вниз брусок. Яку швидкість матиме брусок біля підніжжя площини, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,1? Протягом якого часу рухалося тіло?

3. Обчисліть кінетичну енергію тіла масою 1 кг, кинутого горизонтально зі швидкістю 20, наприкінці другої секунди його руху.

Задачник №№

V. САМОСТІЙНА РОБОТА № 7

Варіант самостійної роботи

1. Побудуйте графік залежності потенціальної енергії пружно деформованого тіла від величини деформації.

2. Сформулюйте закон збереження імпульсу тіла.

3. Обчисліть імпульс автомобіля масою 1,5 т, що рухається зі швидкістю 54 .

4. Тіло кинули вертикально вгору з початковою швидкістю 30 . На якій висоті його кінетична енергія втричі більша за потенціальну?

5. Знайдіть кінетичну та потенціальну енергію тіла масою 300 г, що падає вільно з висоти 6 м, на відстані 2 м від поверхні землі.

Приклад розподілу балів за самостійну роботу:

Завдання №

Кількість балів

1

2

2

2

3

2

4

3

5

3

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІІ. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

• Повторити §___ .

• Розв’язати вправу_ письмово.

• Розв’язати завдання №№___задачника.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Куля масою m, рухаючись горизонтально, пружно відбивається від поверхні клину масою M та підіймається вертикально вгору на певну висоту. Горизонтальна швидкість клину після удару дорівнює v. Знайдіть висоту підйому кулі.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити