Розробки уроків - Фізика 9 клас II семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

УРОК № 78. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

Мета уроку: систематизувати, узагальнити знання учнів з вивченої теми, за потреби провести корекцію знань; розвивати вміння аналізувати умову задачі, грамотно її оформлювати.

Формування ключових компетентностей:

• Математична грамотність.

• Компетентності в природничих науках і технологіях.

• Уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач.

Обладнання та наочність: задачники або картки із задачами.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: динамічні демонстрування закону збереження імпульсу до задач, які розв'язуються на уроці.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування:

• Що називають імпульсом тіла?

• Як обчислюють імпульс тіла?

• Як обчислюють зміну імпульсу тіла?

• Як формулюється закон збереження імпульсу?

• За яких умов справедливий закон збереження імпульсу?

• Що називають кінетичною енергією тіла?

• Як обчислюють кінетичну енергію тіла?

• Що називають потенціальною енергією тіла?

• Як обчислюють потенціальну енергію тіла?

• Як формулюється закони збереження повної механічної енергії?

• За яких умов справедливий закон збереження повної механічної енергії?

• Що називають ККД двигуна?

• Як обчислити ККД двигуна?

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Яка кількість теплоти виділяється під час абсолютно непружного зіткнення двох однакових кульок масами по 4 кг кожна, якщо перша до

зіткнення рухалася зі швидкістю 10 , а друга покоїлася?

2. Платформа масою 10 т рухається зі швидкістю 2 . Її наздоганяє платформа масою 15 т, яка рухається зі швидкістю 3 . Знайдіть швидкість платформ після удару, якщо удар непружний.

3. Людина масою 60 кг переміщується з носа на корму човна. На яку відстань зміститься човен довжиною 3 м, якщо його маса —140 кг?

4. Тіло кинули вертикально вгору зі швидкістю 15 . На яку висоту підніметься тіло?

5. Куля масою 9 г, що летить зі швидкістю 800 , пробила дошку товщиною 5 см. Після цього швидкість кулі зменшилася до 400 . Знайдіть середню силу опору, з якою дошка діє на кулю.

6. Свинцева куля, яка мала швидкість v, застрягає в дошці. Початкова температура кулі — 27 °C. Куля повністю розплавилася. На нагрівання кулі пішло 50 % механічної енергії. Знайдіть швидкість кулі.

7. На скільки градусів нагрівається крапля води, яка падає з висоти h, якщо k % механічної енергії витрачається на нагрівання води?

8. На яку висоту можна було б підняти вантаж масою 1 т за рахунок енергії, що виділяється під час охолодження 1 л води від 100 °C до 20 °C?

9. Вантаж масою 5 кг вільно падає з певної висоти. На скільки зміниться його потенціальна енергія через 1 с після початку падіння? Через 2 с?

10. Камінь масою 500 г впав з певної висоти. Знайдіть кінетичну та потенціальну енергію в середній точці шляху, якщо він падав 3 секунди.

11. Довжина недеформованої пружини 15 см. У результаті деформації її довжина подвоїлася. Який запас енергії отримала пружина, якщо її жорсткість 500 ?

Задачник №№_____________

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

• Повторити §§___ .

• Розв’язати завдання №№___ задачника.

• Виписати у блокнот формули з вивченої теми.

• Підготуватися до контрольної роботи № 6.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Матеріальна точка масою 200 г рівномірно рухається по колу зі швидкістю 5. Знайдіть зміну імпульсу точки за одну чверть періоду; за половину періоду; за повний період.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити