Розробки уроків - Фізика 9 клас II семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ 4. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ

УРОК № 46. ЯДЕРНИЙ РЕАКТОР. АТОМНІ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЇ. АТОМНА ЕНЕРГЕТИКА УКРАЇНИ. ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ

Мета уроку: ознайомити учнів з будовою та принципом дії ядерного реактора; звернути увагу на екологічні проблеми використання ядерної енергії, на Чорнобильську катастрофу та її причини; показати практичну значущість набутих знань.

Формування ключових компетентностей:

• Математична грамотність.

• Компетентності в природничих науках і технологіях.

• Уміння навчатися впродовж життя.

• Екологічна грамотність і здорове життя.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: схема ядерного реактора, мапа України з нанесеним розташуванням електростанцій різних типів, портрет І. В. Курчатова, фотографії та матеріали про Чорнобильську катастрофу.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: динамічна модель принципу дії ядерного реактора, презентація про І. В. Курчатова, фрагмент документального фільму про Чорнобиль.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

План вивчення нової теми:

• Основні елементи ядерного реактора та їх призначення.

• Схема роботи ядерного реактора.

• Атомна енергетика України.

• Причини Чорнобильської аварії.

• Екологічні проблеми використання АЕС.

Опорний конспект

Ядерний реактор — це пристрій, у якому здійснюється керована ланцюгова ядерна реакція поділу ядерного палива, наприклад 235 92U.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Запитання:

• Який відсоток складає атомна енергетика від загального видобутку електроенергії в Україні, у світі?

• Що ви знаєте про проблеми атомної енергетики в Україні, у Японії (аварія 2010 р.), у світі?

• Визначте потужність АЕС, яка за добу витрачає 220 г ізотопу урану-235 і має ККД 30%. Вважати, що під час ділення одного ядра урану-235 виділяється 200 МеВ енергії.

Задачник №№________

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

• Вивчити §___, вивчити конспект.

• Розв’язати вправу письмово.

• Розв’язати завдання №№ ______задачника.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Порівняйте переваги та недоліки АЕС, ТЕС, ГЕС.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити