Розробки уроків - Фізика 9 клас I семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ

УРОК № 36. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета уроку: формувати вміння розв'язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення; розвивати логічне мислення учнів; провести міжпредметні зв'язки з іншими предметами (географія, біологія, музика).

Формування ключових компетентностей:

• Математична грамотність.

• Компетентності в природничих науках і технологіях.

• Уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: урок формування навичок розв'язування задач.

Обладнання та наочність: збірки задач або картки із задачами, табличні дані з астрономії, схема Сонячної системи, фотографії телевеж та корабельних локаторів.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: динамічна модель поширення електромагнітної хвилі від телевежі, Інтернет для пошуку інформації для розв'язування задач або довідник з географії, запис звучання роялю.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування:

• Що називають хвилею?

• Що називають механічною хвилею?

• Що називають електромагнітною хвилею?

• Що називають поздовжніми та поперечними хвилями?

• У чому полягає відмінність поздовжніх та поперечних хвиль?

• Як пов’язані довжина механічної хвилі, її швидкість і частота?

• Як пов’язані довжина електромагнітної хвилі, її швидкість і частота?

• Чим схожі та чим відрізняються механічні та електромагнітні хвилі?

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. За який час світло, що випромінює Сонце, доходить до Землі?

2. За який мінімальний час повернеться відповідь на радіосигнал, надісланий із Землі до супутника поблизу Юпітера? Для розв’язання задачі використайте табличні дані з підручника астрономії та схему Сонячної системи.

3. За який час сигнал ехолота повернеться, відбившись від дна найглибшої впадини? Де вона знаходиться? Інформацію про глибину впадини знайти в Інтернеті або в довіднику з географії. Швидкість поширення ультразвуку 1480 .

4. Частотний діапазон роялю становить від 90 до 9000 Гц. Визначте діапазон

довжин звукових хвиль у повітрі. Швидкість звуку дорівнює 340 .

5. Скільки коливань відбувається в електромагнітній хвилі з довжиною 30 м протягом одного періоду звукових коливань із довжиною хвилі 1,7 м? Швидкість звуку дорівнює 340 .

6. Висота випромінюючої антени телецентра становить 300 м над рівнем Землі, а висота прийомної — 10 м. На якій максимальній відстані від антени телецентра можна вести прийом?

7. Радіолокатор працює на довжині хвилі 15 см та випромінює імпульси з частотою 4 кГц. Тривалість кожного імпульсу — 2 мкс. На якій найбільшій відстані можна визначити ціль? Скільки коливань міститься в одному імпульсі? Чому дорівнює частота електромагнітних коливань у радіохвилі?

8. Чому дорівнює висота корабельного локатора, якщо він може виявити ціль на поверхні моря на відстані 10,1 км?

Задачник №№_

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

• Повторити §__.

• Розв’язати вправу______письмово.

• Розв’язати завдання №№ задачника.

• Підготуватися до самостійної роботи № 3.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Знайдіть інформацію про телевежу вашого міста.

Для записів учителя



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити