Розробки уроків - Фізика 9 клас I семестр - 2017 рік

РОЗДІЛ І. МАГНІТНІ ЯВИЩА

УРОК № 4. ЕЛЕКТРОМАГНІТИ

Мета уроку: пояснити учням принцип дії електромагніту; встановити, від чого залежить магнітна дія електромагніту; показати широкий спектр застосування електромагнітів у виробництві та в побуті; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати ситуацію; розвивати інтерес до вивчення фізики, ознайомлюючи учнів з історією розвитку техніки.

Формування ключових компетентностей:

• Математична грамотність.

• Компетентності в природничих науках і технологіях.

• Уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: електромагніти в різних технічних пристроях, фотографії застосування електромагнітів у телеграфі, телефоні, мікрофоні, навушниках, гучномовці, електричному дзвінку тощо.

Відеофрагмент або комп'ютерне демонстрування: відеозапис роботи електромагніту на заводі, у сільському господарстві (очищення пшениці); динамічна модель роботи електричного дзвінка.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Запитання для фронтального опитування:

• Що ви можете сказати про магнітне поле котушки зі струмом?

• Як визначити магнітні полюси котушки зі струмом?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми:

• Означення електромагніту.

• Будова електромагніту.

• Залежність магнітної дії електромагніту від сили струму, осердя, кількості витків котушки.

• Застосування електромагнітів.

Опорний конспект

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

• Що називають електромагнітами?

• Чим відрізняється електромагніт від котушки зі струмом і постійного магніту?

• Іноді після вимикання струму частина предметів залишається притягнутою до електромагніту підйомного крана. Що треба зробити для того, щоб ці предмети впали?

• Як можна регулювати підйомну силу електромагніта, що використовується в підйомному крані?

• На рисунку подана схема будови електричного дзвоника. Використовуючи рисунок, поясніть, як працює дзвоник.

• На рисунку подана схема будови автомата, що працює за певної температури. Поясніть принцип його роботи. Де можна встановлювати такі автомати?

Задачник №№

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Домашнє завдання

• Вивчити §__, вивчити конспект.

• Розв’язати вправу письмово.

• Розв’язати завдання №№ задачника.

• Підготувати лабораторну роботу № 1.

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

• Розширте свої знання про використання електромагнітів, наприклад, в електромагнітному реле.

Для записів учителя



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити