ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС - Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік

РОЗДІЛ ДРУГИЙ. РОБОТА З ПАПЕРОМ, ПЛАСТИЛІНОМ І З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ

Урок 9. МОЗАЇКА ЯК ВИД ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА. МОЗАЇКА З ПАПЕРУ

Мета: формувати знання учнів про мозаїку як вид декоративно-прикладного мистецтва; розвивати навички роботи з папером, творчу уяву, оригінальне мислення; виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: кольоровий папір або кольорові серветки; простий олівець; картон; клей; ножиці; малюнки та зразки мозаїки; мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таким видом декоративного мистецтва, як мозаїка.

2. Вступна бесіда

— Як ви вважаєте, що таке мозаїка?

Мозаїка (фр. mosaique, італ. mosaiko, лат. musivum, буквально — присвячене музам; грец. μοϋυα — муза) — зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів. На дошці демонструються різні зразки мозаїки.

Робота за підручником (с. 35). Мультимедійна презентація

3. Розповідь учителя

— Аплікація з паперу знайома всім ще з дитинства. Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке мозаїка з паперу.

Поробки з кольорового паперу можуть приваблювати не тільки дітей, але й дорослих. До того ж папір у наш час є найдоступнішим матеріалом.

Торцювання — це мистецтво виготовлення поробок з паперових квадратиків. Щоб утілити свою фантазію у цій техніці, вам не потрібні складні матеріали та інструменти, стануть у пригоді ваша фантазія, творчість та терпіння.

Робота за підручником (с. 36)

Фізкультхвилинка

Горобцям не до науки,

Ох, давно вже терплять муки.

Затекли і ніжки, й крила,

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться.

Стане легко і добре враз,

Відпочинете гаразд.

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота за підручником (с. 37)

1. Підготуйте контурне зображення на картоні-основі.

2. Приготуйте рвані смужки паперу відповідних кольорів згідно із задумом.

3. Нанесіть клей на картон і прикладіть кінчик смужки, притисніть її зворотним боком олівця і відірвіть. Смужка відірвалася, а шматочок паперу під олівцем залишився. Продовжуйте заповнювати контур, залишаючи між шматочками паперу невеличкі проміжки.

4. Готову мозаїку просушіть під пресом.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

ІV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

— Які роботи вам найбільше сподобалися та чому?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що таке мозаїка? Як її виготовляють?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити