ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС - Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік

РОЗДІЛ ДРУГИЙ. РОБОТА З ПАПЕРОМ, ПЛАСТИЛІНОМ І З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ

Урок 11. МОЗАЇКА З ПРИРОДНИХ ТА ШТУЧНИХ МАТЕРІАЛІВ. МОЗАЇКА НА ПЛАСТИЛІНІ. РЕЛЬЄФНЕ ЗОБРАЖЕННЯ ПРИРОДНИХ ФОРМ. ОРНАМЕНТАЛЬНА КОМПОЗИЦІЯ В КОЛІ — ПОДАРУНОК МАМІ

Мета: поглибити знання учнів про мозаїку; вдосконалювати навички роботи з природними матеріалами; продовжити ознайомлення з орнаментом; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, охайність; формувати естетичні почуття, смак; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів, стимулювати творчий потенціал учнів та любов до близьких.

Обладнання: комп'ютерний диск, пластилін, насіння соняшника, гарбуза, сухий горох, бісер, паєтки, маленькі ґудзики, зразки виробів, мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель

Хто завжди вам допоможе?

Хто все вміє і все може?

Хто все зробить, як годиться?

Хто ця мудра чарівниця?

В цілім світі найдобріша,

Найдорожча, наймиліша?

Лагідна і ніжна сама?

Ну, звичайно, наша...

Діти. Мама!

— Сьогодні ми поговоримо про найрідніших, наймиліших, найдорожчих — мам.

— Найкращий подарунок — той, що зроблений або вирощений власноруч. Отже, сьогодні ми виготовлятимемо подарунки для матусь.

2. Вступна бесіда

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки виробів.

— Які матеріали використані для їх виготовлення?

— За допомогою якої техніки зроблені ці композиції?

— Згадайте, що таке мозаїка?

Мозаїка (фр. mosaique, італ. mosaiko, лат. musivum — буквально присвячене музам) — зображення чи візерунок, виконаний з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів.

— Мозаїку ми будемо сьогодні викладати орнаментом по колу.

— Згадайте, що таке орнамент?

Орнамент (від лат. ornamentum — прикраса) — візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів. Орнамент, як прикраса, відіграє функцію естетичного оздоблення тіла (ювелірні прикраси), приміщення, споруди (архітектурні прикраси), чи будь-якого іншого простору.

Фізкультхвилинка

Зробимо зараз ми зарядку.

Ручки вгору, ручки вниз,

І навколо повернись.

Ручки вниз і роблять кроки,

Гнуться гарно у всі боки.

Як закінчили зарядку,

День почавши в тренуванні,

Здолають легко всі завдання.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота за підручником (с. 42-43)

1. Розкладіть перед собою матеріали, що ви приготували до уроку.

2. Візьміть диск та покрийте його шаром пластиліну, колір оберіть за бажанням.

3. Починаючи з центра, по колу викладіть орнамент із наявних матеріалів. Проявіть свою фантазію та творчість!

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

1. Усі матеріали мають зберігатися в окремих коробочках.

2. Не можна вставати зі своїх місць.

3. Не можна куштувати природні та штучні матеріали.

4. Не можна брати дрібні матеріали для роботи до рота.

5. Після роботи потрібно прибрати робоче місце.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

ІV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Учитель організовує виставку орнаментальних композицій, виготовлених дітьми.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Мама! Найдорожче слово в світі!

Де б не був ти, що б ти не робив,

Назавжди вона твій шлях освітить

Ніжним серцем, відданим тобі.

В дні важкі, і в дні, на щастя щедрі,

Не забудь: вона завжди — в тобі,

Тож живи, як мама,— щиро й чесно,

І, як мама, світ оцей люби!



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити