ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС - Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік

РОЗДІЛ ТРЕТІЙ. РОБОТА З ВОЛОКНАМИ ТА НИТКАМИ

Урок 19. РОБОТА З ТЕКСТИЛЬНИМИ ВОЛОКНАМИ ТА НИТКАМИ. ІГРАШКИ З ПОМПОНІВ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; навчити виготовляти іграшки за допомогою ниток; удосконалювати прийоми роботи з ножицями та клеєм; розвивати увагу, творчі здібності, охайність; виховувати самостійність під час роботи, посидючість, любов до праці.

Обладнання: шаблони кілець діаметром 10 см; картон; товсті нитки для в'язання; намистинки; ножиці; кольоровий картон; клей; пластилін; голка з великим вушком у гольнику; мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Пролунав уже дзвінок —

Починається урок.

Будемо старанно працювати,

Щоб щось новеньке знов пізнати.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми на уроці продовжимо ознайомлення з волокнами та нитками, ознайомимось із різними прийомами роботи з ними, навчимося виготовляти іграшки за допомогою ниток, а саме — баранця із помпонів.

2. Вступна бесіда

Робота за підручником (с. 68). Мультимедійна презентація

— Волокна — це тонкі, гнучкі й міцні ворсинки. Усі волокна, які ідуть на виготовлення ниток, тканин, називають текстильними волокнами.

Нитки і пряжу виготовляють не тільки з натуральних, але й зі штучних і синтетичних волокон, натуральні волокна одержують з рослин, вовни, шовку.

Довгі волокна мають рослини льон, бавовна, а довгу шерсть отримують від верблюда, кози, вівці, альпака. Розмочуючи кокони шовкопряда, отримують шовкові нитки. Штучні та синтетичні волокна виготовляють з різних матеріалів — продуктів переробки нафти, газу, вугілля. Одне від одного волокна відрізняються за складом, будовою та властивостями.

Найважливішими властивостями текстильних волокон є товщина, довжина, міцність, здатність розтягуватися, звивистість, стійкість до дії води, світла, температури. Волокна використовують у виробництві текстильних виробів — тканини, штучного хутра, трикотажу, вати.

— Баранців будемо виготовляти з помпонів.

— Що таке помпон?

Помпон (фр. pompe — «пишність, ошатність; англ. pom-pon, pom-pom) — кулеобразна прикраса з ниток. Помпони можуть бути різних розмірів та кольору, виготовлені з різних матеріалів, наприклад, бавовни, шерсті, паперу та ін.

Помпони — прекрасний матеріал для виготовлення іграшок та сувенірів. З помпонів можна робити фігурки людей, чарівних звіряток, морських мешканців, птахів і комах.

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»,

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота за підручником (с. 70-71). Мультимедійна презентація

1. Візьміть шаблони кілець та обведіть їх на картоні.

2. Виріжте два однакових кільця.

3. Складіть два кільця разом.

4. Рівномірно обмотайте кільця нитками для в’язання.

5. Розріжте ножицями по зовнішньому краю обмотані нитки.

6. Перев’яжіть міцною ниткою між двома половинками кілець.

7. Сильно затягніть та зав’яжіть таким чином, щоб нитки не розсипалися.

8. Зніміть кільця з помпона.

9. Розпушіть помпон, прокачавши його між долонями.

10. На помпоні зробіть очі, ніс та ротик за допомогою намистинок, пластиліну та картону.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобалося вам працювати з помпонами?

— Зробіть удома різні іграшки за допомогою помпонів.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити