ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС - Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік

РОЗДІЛ П'ЯТИЙ. САМООБСЛУГОВУВАННЯ. ВИГОТОВЛЕННЯ Й ОЗДОБЛЕННЯ ОБ'ЄМНИХ ВИРОБІВ

Урок 33. ВИГОТОВЛЕННЯ Й ОЗДОБЛЕННЯ ВИРОБІВ ОБ'ЄМНОЇ ФОРМИ. ІГРАШКА НА ОСНОВІ ЦИЛІНДРА АБО КОНУСА

Мета: навчити учнів виготовляти об'ємні іграшки на основі циліндра або конуса; вдосконалювати навички роботи з папером та картоном; розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість; виховувати любов до праці, акуратність під час роботи з фарбами, кольоровим папером і ножицями.

Обладнання: картонний циліндр; кольоровий папір та картон; фарби; пензлі; склянка для води; клей; ножиці; зразки виробів; мультимедійна дошка; аудиозапис пісні Н. Антоник «Іграшки».

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Шукай краси,

Шукай добра.

Вони — усе,

Вони є всюди.

І. Франко

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися виготовляти об’ємні іграшки на основі циліндра або конуса.

2. Вступна бесіда

Робота за підручником (с. 118). Мультимедійна презентація

— Розгляньте вироби. На основі якого геометричного тіла вони зроблені?

— Які матеріали потрібні для їх виготовлення та оздоблення?

— Де і для чого можна використати ці вироби?

— Складіть план виготовлення іграшки. Зробіть іграшку, яка вам найбільш сподобалася, додайте елементи на основі різних прийомів роботи з папером, що доповнять її образ.

Фізкультхвилинка

Хто ж так, хто вже там стомився

І направо похилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати:

Руки вгору, руки вниз

І легесенько прогнись.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Раз — присядьте, два — присядьте,

І за парту тихо сядьте.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота за підручником (с. 119)

1. Основою для іграшок на основі циліндра можуть служити картонні трубочки з-під туалетного паперу, паперових рушників, фольги, харчової плівки тощо.

2. Спочатку трубочці за бажанням треба надати певної форми, як показано на фото. Це — основа для майбутніх вушок, ріжок, вусики.

3. Трубочку обгорніть кольоровим або гофрованим папером відповідного кольору за малюнками. Для цього трубочку потрібно вирівняти, а після обгортання знову надати їй попередньої форми.

4. Додайте іграшці належні деталі, створюючи образ.

— Пригадайте, як за допомогою циркуля накреслити півколо. Яку деталь слід додати до креслення, щоб отримати розгортку об’ємної форми?

1. Придумайте, яку іграшку на основі конуса ви хочете зробити.

2. Складіть план її виготовлення та доберіть необхідні матеріали для оздоблення.

3. На зворотному боці картону накресліть розгортку конуса.

4. Виріжте її, з’єднайте за допомогою клапанів.

5. Доповніть необхідними деталями.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Звучить аудіозапис пісні Н. Антоник «Іграшки».

У моїй кімнаті мешканців багато:

Клоунів і ляльок, іграшок м’яких,

Є нові яскраві, є ще мами з татом,

Але я люблю їх дуже сильно всіх.

Коли раптом в мене настрою немає,

Притулю собаку ніжно до щоки

І, здається, тихо він мене втішає,

Промайне хвилина — і нема нудьги.

Приспів:

В моїй кімнаті іграшковий світ,

І я у цьому світі королева.

На все життя зарядить він добром,

На все життя, на все життя, хоч зараз я маленька.

Затишно в кімнаті, вечір, засинаю...

Добрий сірий слоник сон мій береже.

Мабуть, серед ночі тихо оживає

І мені пригоди він у сни несе.

Приспів.

Є у мене братик, друзі і знайомі.

День за днем минає в іграх запальних,

Але у кімнату хочеться вернутись —

Там чекають очі іграшок моїх.

Приспів.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобалося вам виготовляти об’ємні іграшки?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити