ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС - Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік

РОЗДІЛ ПЕРШИЙ. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ І ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ

Урок 4. КОМБІНУВАННЯ ПРИРОДНИХ І ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ. ЛІСОВА СКУЛЬПТУРА

Мета: вдосконалювати навички роботи з природним матеріалом та пластиліном; розвивати творчі здібності, образне мислення, асоціативну пам'ять, фантазію, увагу, терпіння та охайність; виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: пластилін; шишки; пір'я; жолуді; стеки; серветки; дощечка; мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Привітайтесь: «Добрий день!»

Тепер тихенько поверніться,

Одне одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, час вже починати.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

ІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми будемо комбінувати природні і пластичні матеріали.

Робота за підручником (с. 17)

— Які матеріали можна використати?

— На кого можуть перетворитися жолуді, шишки та каштани?

— Ми будемо виготовляти лебедя з шишок та пластиліну.

2. Вступна бесіда. Робота над загадками

— Світ навколо нас дуже великий, різнокольоровий. Ми повинні любити та охороняти природу, бережливо та турботливо ставитися до тваринного світу, навколишнього середовища.

— Відгадайте загадки, а відгадки стануть назвами природних матеріалів, з якими ми сьогодні працюватимемо.

• Що з землі можна легенько піднімати,

Але далеко не можна закидати? (Пір’я)

• На ялиночках високих

Вони ховаються в гілках,

Ласощі птахів та білок.

Моє питаннячко для діток:

«Так що ж вони усі їдять?» (Шишки)

• З ковпачком на голові,

Ніби в шлях готовий,

Він ховається у листя

Дуба золотого. (Жолудь)

— Молодці!

Сьогодні на уроці за допомогою цих природніх матеріалів та пластиліну ми будемо виготовляти лебедя.

3. Робота за підручником (с. 17-18)

Фізкультхвилинка

Лебеді білі летіли.                                  (Махають руками.)

Літали, літали та присіли, посідали.       (Двічі виконують присідання.)

Та й знову полетіли.                               (Махають руками та крокують на місці.)

І за парти знов тихенько сіли.                (Сідають за парти.)

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Мультимедійна презентація

1. З яких частин складається лебідь? (Тулуб, довга шия, голова, дзьоб, хвіст та крила)

2. З чого зроблений тулуб? (З шишки)

3. Шия? (З пластиліну)

4. Голова? (З жолудя)

5. Хвіст та крила зроблені з пір’я. (Закріплені на тулубі за допомогою пластиліну.)

6. Дзьобик та очі зроблені з пластиліну. Дзьобик — червоний, очі — біла крапочка з чорною усередині.

7. З синього пластиліну зробіть озеро із зеленою травичкою.

8. Посадіть вашу пташку на озеро.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

5. Цікаво знати!

Лебідь (Cygnus) — рід водоплавних птахів родини качкових.

Оперення лебедів за своїм забарвленням буває або сніжно-білого, сірого, або чорного кольору. Самок і самців на вигляд дуже важко відрізняти. Типові виводкові птахи. Оперення щільне і водонепроникне.

Від гусаків лебедів відрізняє ще довша шия, що дозволяє в глибших водах обшукувати дно у пошуках їжі, а також їх розмір, за яким вони є найбільшими водоплавними птахами. Розмах їх крил досягає 2 м, а маса може перевищувати 15 кг. Якщо розмір такий самий, як і в гуски, лебедя можна відрізнити за наростом на початку дзьоба. Лапи досить короткі, через що лебеді, пересуваючись по землі, справляють незграбне враження. Зате у них дуже розвинена літальна мускулатура, що дозволяє їм долати тисячі кілометрів на їх щорічних перельотах на південь і назад. Добре літають, але по суші пересуваються важко.

Пара лебедів тримається до кінця життя. Якщо самець чи самка гине, то інший член сім’ї собі іншого/іншої не шукає. Потомство виводиться обома батьками, що опікуються своїм молодняком протягом року після народження.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

— Хто вважає, що сьогодні працював у повну силу?

— Кому потрібно ще попрацювати, щоб робота вийшла якісною?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— З якою пташкою ви сьогодні ознайомилися?

— З якими природними матеріалами працювали?

— Як потрібно ставитися до природи? Чому?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити