ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС - Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік
РОЗДІЛ ПЕРШИЙ. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ І ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ
Урок 5. КОМБІНУВАННЯ ПРИРОДНИХ І ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ. ГОРІХОВІ ФАНТАЗІЇ
Мета: удосконалювати техніку роботи з пластиліном та природними матеріалами; формувати вміння створювати композиції; розвивати моторику рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії; виховувати охайність під час роботи, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: картон-основа; дощечка; пластилін; стеки; горіхова шкаралупа, природний матеріал; фарби; пензель; серветка; зразки композицій; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Учитель
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і старання,
А ще, друзі, всім бажаю —
Сил, натхнення на весь день!
Учні
Добрий день! Добрий день!
Дякуємо за побажання,
На урок беремо з собою:
Знання, вміння, навички й старання.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
Робота за підручником (с. 19)
— Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з пластиліном, будемо також працювати з природними матеріалами. Виготовимо композицію «Горіхові фантазії».
2. Вступна бесіда
— Казково багата природа. У кожній гілочці, у кожній травиночці ховається маленьке диво. Скільки всього можна змайструвати зі звичайної горіхової шкаралупи! Треба лише доторкнутися до чарівного світу казки, й у ваших руках оживуть милі створіння — мешканці фантастичної країни.
Мультимедійна презентація
— Розгляньте зображення. На кого може перетворитися шкаралупа грецького горіха?
— Поміркуйте, на які ще природні форми можна перетворити горішки?
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Робота за підручником (с. 20)
• Перетворіть свою горіхову шкаралупу на природну або фантастичну істоту.
• Доповніть її деталями з пластиліну та інших природних матеріалів.
• Створіть образ, використовуючи фарби.
• З’єднувати деталі можна за допомогою пластиліну.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи сподобався вам урок?
— Які композиції вам сподобалися найбільше? Чим саме?