ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 17

Тема. Світ професій «людина — знакові системи»


Мета: ознайомлювати з професіями людей, які мають справу зі знаковими системами; розвивати увагу, творчу уяву, спостережливість, кмітливість; виховувати чемність, скромність, доброзичливе ставлення до товаришів.

Обладнання: системи знаків, кольоровий папір, ножиці, клей, сюжетні малюнки.

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів класу

Хай лине музика для всіх людей,

Собою починає день.

Хай лине музика і скрізь лунає,

А ми урок вже починаєм.


II. Актуалізація опорних знань

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з професіями людей, які мають справу зі знаковими системами.

А що це за професії?

Відгадайте загадки.

• Кока-кола, джустік, кіндер.

Щось для нас новеньке стало.

Але швидко ми дізнались,

Коли їх прорекламували.

Хто поміг нам взнати все? (Рекламіст)

• Він у формі ходить,

Бандитів затримає.

У допомозі стане,

Коли сигнал отримає. (Працівник ДАІ, міліціонер)

— Сьогодні ми виготовимо гру «Світлофор», яку будемо використовувати на уроках природознавства, курсу з основ здоров’я, основ безпеки життя.


III. Робота над темою уроку

1. Гра «Юний інспектор»

Старший учень чітко показує жести регулювальника:

•     повернувся до пішоходів спиною — переходити вулицю заборонено;

•     підняв праву руку з жезлом догори — попереджувальний сигнал;

•     показує жезлом напрямок переходу — переходити можна сміливо.

Гравці мають розпізнати кожен жест.

2. Практична робота

а)    Повторення правил роботи з ножицями та клеєм (див. урок 1).

б)    Виготовлення гри «Світлофор».

1. Для зовнішньої нерухомої частини світлофора розміть і виріж розгортку (а).

2. На одній половині розгортки виріж круг (або за малюнком — контур обличчя) і склей нерухому частину.

3. З кольорового паперу способом аплікації виконай на світлофорі обране зображення (б).

4. Для внутрішньої рухомої частини виробу розміть і виріж прямокутник 60 х 220 мм (в).

5. Наклей на прямокутнику три різнокольорових круги (г). Намалюй на них обличчя людини і передай його вираз залежно від кольору. Поміркуй, які кольори мають бути на світлофорі. Якому з кольорів найбільше підходить тривожний, напружений вираз, а якому — спокійний, але з деякою напруженням, та зовсім спокійний, з усмішкою?


image30

 

IV. Підсумок уроку

Гра «Світлофор»

Гравці перебувають у шерензі обличчям до світлофора, виконують такі завдання: на зелений сигнал роблять крок уперед; на жовтий — стоять; на червоний роблять крок назад (використовуючи виготовлений світлофор). Хто помилився, залишає гру.

На перехресті він стоїть,

Яскраві очі має.

Коли нам треба почекати,

Червоним він засяє.

А коли можна сміливо йти,

Зеленим він моргає.

— Оцініть свої вироби за допомогою «шкали оцінювання».

— На наступний урок підготуйте папір, картон, клей, ножиці.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити