ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 18

Тема. Умовні знаки передачі інформації. Робота з різними матеріалами


Мета: ознайомлювати дітей з умовними знаками до плану місцевості; навчити дітей виготовляти картки зі знаками; удосконалювати вміння працювати з ножицями; розвивати спостережливість, увагу, уміння користуватись планом місцевості.

Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, олівці.

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів класу

Сьогодні у нас незвичайний урок —

У подорож ми зробимо крок.

З умовними знаками ми зустрічались не раз,

І знову вони завітають до нас.

На шляху є завжди перешкоди, та знаю —

Для творчих дітей їх ніколи немає.


II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка готовності дітей до уроку

2. Бесіда з учнями

Віє хай попутний вітер,

З неба сонечко хай світить,

Хмарку-човник доганяєм,

Летимо над рідним краєм,

Над подільськими річками,

Над зеленими лісами,

Через далеч, степу шир,

Аж до моря берегів...

Віє хай попутний вітер,

З неба сонечко хай світить,

Летимо над рідним краєм,

Він — наш дім, його вивчаєм.

— Діти, давайте спробуємо уявити, що у нас з’явилася унікальна можливість піднятися на висоту пташиного польоту. І ось ми пролітаємо над місцевістю, в якій живемо. Що ми можемо побачити? (Відповіді дітей.)

— Уявіть, що ми просто сфотографували свою місцевість з цієї висоти. І ось що ми бачимо.

Учитель демонструє фото будь-якої місцевості.

— А тепер давайте розглянемо це зображення, що називають планом місцевості, і порівняємо їх.

Учитель демонструє план тієї самої місцевості.

— Чим вони різняться між собою?

— На плані місцевості всі предмети зображають умовними знаками. Усі умовні знаки є загальноприйнятими і використовуються, коли складаються всі плани місцевості.

Учитель демонструє плакат «Умовні позначки».

— У географії всі ці знаки називаються графічними. Усього їх існує півсотні. Як ви вже побачили, села і міста, школи і заводи, ліси і сади, річки, моря і джерела, ниви і поля позначаються умовними знаками на плані місцевості.


III. Повідомлення теми і мети уроку

— Діти, давайте на сьогоднішньому уроці допоможемо вчителям географії і виготовимо для них роздавальні картки із зображеннями умовних знаків для топографії. Для роботи нам потрібні картон, ножиці, олівці, лінійка і клей.


IV. Робота над темою уроку

— Будемо працювати під девізом народного прислів’я «Робота спільна — як пісня весела».

Прийоми та послідовність виготовлення картки

а)    Вирізання з білого картону картки розміром 6 х 8 см.

б)    Добирання кольорового паперу.

в)    Вирізання деталей зображення з кольорового паперу за допомогою шаблонів.

г)    Розкладання деталей на фоні, визначення їхнього місця.

д)    Наклеювання деталей на картку.

е)    Висушування.

ж)   Підписування умовних знаків.


image31

 

— Діти, умовні знаки ми виготовимо за допомогою олівців.

Перш ніж розпочати роботу, потрібно згадати правила безпечної поведінки з ножицями і клеєм (див. урок 1).


V. Фізкультхвилинка


VI. Практична робота учнів

Надання індивідуальної допомоги учням.


VII. Демонстрація дитячих робіт

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

— Спробуйте оцінити свою діяльність на уроці за допомогою вже відомої нам «шкали оцінювання».


VIII. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Що нового ви розповісте вдома батькам, про що дізналися на уроці?

— Хто отримав задоволення від своєї праці на уроці?

— А хто відчуває, що міг би працювати краще?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити