ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 23

Тема. Технічне моделювання з деталей конструктора «Школяр» та інших технічних конструкторів. Модель свердлильного верстата


Мета: розповісти, ознайомити з роботою та будовою свердлильного верстата; розвивати кмітливість, винахідливість; виховувати повагу до людей різних спеціальностей.

Обладнання: технічний конструктор, інструменти технічного конструктора.

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів класу


II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда з учнями

— Пригадайте, що таке конструювання?

(Конструювання — це створення, розроблення будови виробу або окремих його частин.)


image34

 

— Люди, які займаються конструюванням нових автомобілів, космічних апаратів та багатьох інших виробів, називаються конструкторами.

— Що вам відомо про людей цієї професії?

2. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні кожен із нас спробує бути конструктором. Мета уроку — виготовити свердлильний верстат.

— Де його можна використовувати?

— На всіх потужних заводах та навіть у кожному господарстві він не буде зайвим.

Ним висвердлюють дірки різних розмірів та в різних матеріалах.

3. Робота над темою уроку

— Перед тим, як ви розпочнете роботу, пригадайте, які інструменти для цього потрібні? (Планка, кутник, гайка, гвинт, викрутка, гайковий ключ, шини, вісь, диск, шпилька)

— Покажіть їх.

4. Фізкультхвилинка

5. Послідовність виконання роботи

1) Добирання потрібних матеріалів, запчастин.

2) Складання їх у певній послідовності.


image36


6. Індивідуальна робота учнів

7. Демонстрація готового виробу. Оцінювання за « шкалою оцінювання»


III. Підсумок уроку

— Сподобалось вам бути конструктором?

— Хто мріє опанувати цю професію?

— Чому?

— На наступний урок вам потрібно підготувати конструктор.


Інформація для вчителя


ЗНАЙОМСЯ: ПРОФЕСІЇ ДАВНІ ТА НОВІ

ГЕОЛОГ

Михайлов В. A. Mento et maleo (Молотком і розумом) // Країна знань. — 2005. — № 6. - С. 28-31.


У статті йдеться про професію геолога та геологічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка, який займається підготовкою цих фахівців.

Геологів уважають романтиками, які кочують по країнах і континентах. Проте автор статті справедливо зауважує, що в цій професії присутня не тільки романтика, а й «робота, робота важка, виснажлива, але улюблена і цікава». Геологи розв’язують багато важливих завдань: «вивчення нашої планети, її будови і розвитку, її природних і мінеральних багатств, які можна використовувати на благо нашого суспільства».

Підготовку фахівців здійснюють на геологічному факультеті Київського національного університету за спеціальностями: геологія, геохімія і мінералогія, гідрогеологія, геофізика. У подальших планах факультету — відкриття нових спеціальностей (спеціалізацій): економічна геологія, геоінформатика. Автор детально розповідає про всі кафедри факультету та цікаве й змістовне навчання студентів.


(Продовження — див. урок 24.)




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити