ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 26

Тема. Проектування макетів споруд за власним задумом

 

Мета: закріплювати набуті знання для проектування споруд; розвивати фантазію, просторову уяву, охайність; виховувати почуття відповідальності за доручену справу, доброту, чуйність.

Обладнання: картон, клей, ножиці, олівці, лінійки, кольоровий папір.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Відгадування загадки

Взимку — біленький, влітку — сіренький,

Довгі вуха має, швидко в ліс стрибає. (Зайчик)

— Саме про нього сьогодні йтиметься на уроці.

— Які ви знаєте українські казки, в яких зайчик є головним героєм?

— Аз якої казки ось цей уривок?

Інсценізація уривка казки «Коза дереза», підготовленого кращими учнями.

— Ось яка сталася прикра пригода із зайчиком! Коза вигнала його з власної домівки. Як ви вважаєте, ми можемо йому допомогти?

— Як саме?

2. Повідомлення теми і мети уроку

— Побудуємо для зайчика нову домівку.

— На минулому уроці ми вчилися будувати будиночки. Пригадаємо, з яких частин складається будівля? (З трьох: дах, середня частина, фундамент.)

3. Послідовність виконання роботи

— Пригадайте, в якій послідовності ми виконували роботу.

1) Робили розмітку хати.

2) Вирізали її.

3) Креслили та вирізали дах.

4) Креслили та вирізали фундамент.

5) Оздоблювали і приклеювали вікна та двері.

— Які інструменти будемо використовувати? (Ножиці, лінійку, олівець, клей)

— Пригадайте правила роботи з ними (див. урок 1).

4. Фізкультхвилинка

5. Індивідуальна самостійна робота

— Діти, ви розумієте, що зайчик у нас один, і оселиться він у тій хатинці, яка буде найохайнішою і найкращою. Хатинка має бути не простою, а незвичайною і казковою, для цього використайте свою фантазію.

6. Демонстрація готового виробу

Визначення найкращої хатинки.

 

 

III. Підсумок уроку

— Чи сподобалось вам бути будівниками?

— Чому? (Тому що праця приносить користь і радість іншим людям.)

 

IV. Домашнє завдання

На наступному уроці в нас проводитиметься узагальнювальна практична робота. Принесіть такі інструменти: лінійку, кольоровий картон, ножиці, клей.

 

Інформація для вчителя

 

ЗНАЙОМСЯ: ПРОФЕСІЇ ДАВНІ І НОВІ

ДИЗАЙНЕР

Кондратьева К. А. Дизайн — профессия будущего / Интервью Н. Колесниковой // Юный художник. — 2000. — № 12. — С. 6-8.

 

Однією з найпопулярніших художніх професій сьогодні вважається професія дизайнера. Вона потрібна всюди: на виробництві, у щоденному побутовому житті. Існує вона давно і тільки змінює свої назви: художник прикладного мистецтва, художник-конструктор, художник-проектувальник, дизайнер. «Так вот, дизайнер — зто тот художник, который придумывает новые формы вещи или придает новый облик существующим. А поскольку предметный мир бесконечен, разнообразен, существует несколько дизайнерских специализаций: промышленный дизайн, транспортный дизайн, дизайн мебели, текстильный дизайн, дизайн одежды, дизайн интерьера, средовой дизайн, графический дизайн и так далее»,— зі знанням справи розповідає автор статті, доктор мистецтвознавства.

Професія дизайнера потребує багатьох знань. «В силу специфики профессии дизайнер должен в равной степени знать и искусство, и технику, обладать аналитическим и пространственным мишлением. Ведь любая вещь обьемна, трехмерна. Нарисовать — зто важно, но не менее важно представить ее в пространстве. Все-таки дизайнер универсал — он и художник, и конструктор».

 

Казанцева Е. Дизайнер одежды // Энциклопедия для детей. Доп. том. Выбор профессии. — М., 2003. — С. 105.

Казанцева Е. Дизайнер по интерьеру // Энциклопедия для детей. Доп. том. Выбор профессии. — М., 2003. — С. 66.

Казанцева Е. Дизайнер по ландшафту // Энциклопедия для детей. Доп. том. Выбор профессии. — М., 2003. — С. 64.

Клепа вибирает профессию: дизайнер / Е. Куликова, Е. Симонова, Е. Зимакова и др. // Клепа. — 2001. — № 66. — С. 2-26.

 

ДИСПЕТЧЕР

Мар’янін О. М. Диспетчер аеропорту // Мар’янін О. М. Робота є робота. Розповіді про всякі професії / Пер. з рос. Л. Письменної. — К., 1985. — С. 4-8.

 

За літаком від тієї хвилини, коли він рушає зі стоянки, й до тих пір, поки він знову зарулить на неї, невідступно стежать диспетчери. їхня праця досить складна і відповідальна. «Уважність, організованість, швидкість мислення — основні якості, яких вимагає моя робота. А ще — почуття відповідальності, серйозності обставин. Повертаюся додому — думаю: “Як я там усе залишила, чи не забула чогось?” Трапляється — люди повернулися додому і все, що було на роботі, забули. Я — ні! Почуття відповідальності — це таки нелегкий вантаж. Звісно, мені цікаво працювати. Весь час у напруженні. Дивишся, слухаєш, наказуєш. Чіткість у всьому»,— зізнається авіадиспетчер — героїня цієї розповіді. Щоб опанувати професією диспетчера, потрібні знання з метеорології, штурманської справи, аеродинаміки, а також уміння користуватися радіотехнічними засобами управління повітряним рухом.

 

(Продовження — див. урок 27.)



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити