ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 27

Тема. Узагальнювальна практична робота. Колективна виставка-композиція «Моя вулиця»


Мета: перевірити набуті знання з теми «Людина і техніка»; створити виставку-композицію « Моя вулиця »; розвивати творчу уяву, фантазію, охайність, уміння працювати з різними інструментами і матеріалами; виховувати любов до рідного села (міста), повагу до його мешканців, патріотизм.

Обладнання: вироби, виготовлені протягом вивчення розділу; кольоровий папір; ножиці; клей.

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів класу


II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні в нас урок-узагальнення з теми «Людина і техніка», на якому за допомогою тестових завдань ми перевіримо набуті знання та створимо виставку-композицію «Моя вулиця». А допоможуть створити виставку вироби, зроблені вами на уроках трудового навчання під час вивчення розділу «Людина і техніка».


III. Робота над темою уроку

1. Тестова перевірка

1) Конструювання — це:

а)    створення, розробка будови виробу або окремих його частин;

б)    будова виробу або окремих його частин.

2) Оберіть інструменти, які потрібні для роботи з конструктором.

а)    Гайка, гвинт, викрутка, ключі;

б)    гайка, ножиці, шило, ключі;

в)    гвинт, викрутка, ніж, шило.

3) Які професії належать до виду «людина — техніка»?

а)    Космонавт, хлібороб, шофер;

б)    хлібороб, лікар, тракторист;

в)    учитель, лікар, комбайнер.

2. Колективна перевірка тестових завдань. Самооцінювання

3. Практична робота

Можна все на світі

Обирати, сину,

Вибрати не можна

Тільки Батьківщину!

— Що ви розумієте під словом Батьківщина? (Рідний край, рідне село)

— Спробуємо відтворити частинку нашого села за допомогою виробів, виготовлених на попередніх уроках. Для цього об’єднаймося у дві групи. Перша група буде створювати житловий масив центральної вулиці, а друга — оздоблювати його різними предметами (дерева, машини).

4. Групова робота учнів


IV. Підсумок уроку. Складання загальної композиції

— Чи все вам сподобалось у цій композиції?

— Можливо, хтось може ще щось до неї додати?

— Що тут виглядає найкраще? Хто його створив, на яку оцінку він заслуговує?

— Якщо бажаєте чимось доповнити нашу композицію, виконайте свій задум удома.


Інформація для вчителя

ЗНАЙОМСЯ: ПРОФЕСІЇ ДАВНІ Й НОВІ

ЖУРНАЛІСТ

Засорина Т. Профессия — журналист / Т. Засорина, Н. Федосова; Худож. М. Пильцин. — Ростов н/Д: Феникс, 1999. — 318 с.

Книжку присвячено захоплюючій, романтичній і разом із тим нелегкій професії журналіста. Автори цікаво подають історію її зародження, усю різноманітність діяльності журналіста: газетні, журнальні, телевізійні і радіорепортажі, коментарі, нариси, огляди тощо, розповідають про навчальні заклади, де можна здобути цей фах, про творчу роботу відомих журналістів і секрети цієї професії.

У книжці також пропонується перевірити свої здібності до журналістики за допомогою опитування, карти інтересів і творчих завдань.


Клепа выбирает профессию: журналист / А. Ваганов, К. Молдавская, Т. Собакин и др. // Клепа. — 2001. — № 66. — С. 2-25.

Сагалова В. Труженики пера // Энциклопедия для детей. Доп. том. Выбор профессии. — М., 2003. — С. 10.

Ученова В. Беседи о журналистике / Худож. А. Колли. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: Мол. гвардия, 1985. — 205 с.: ил. — (Зврика).

 

ЗАЛІЗНИЧНИК

Царенко А. П. Поезд отправляется в путь. — 3-є изд., перераб. и доп. — М.: Транспорт, 1987. — 254 с.: ил.

У книжці йдеться про залізницю з часів її появи і до наших днів, про організацію роботи цього складного механізму, про цікаві й захоплюючі професії, які є на залізничному транспорті.

«В их числе: строители — ведут изыскания, проектируют и строят стальные магистрали нашей страны; мостовики — рассчитывают и возводят мосты; путейцы — заботятся об исправности и надежности железнодорожного пути; локомотивщики — водят поезда и ремонтируют локомотивы; вагонники — ремонтируют вагоны в депо и на заводах; электрификаторы — монтируют и обслуживают контактную сеть и тяговые подстанции; специалисты по автоматике, телемеханике и связи — сооружают автоблокировку, диспетчерскую и маршрутнорелейную централизации, устройства связи, обеспечивают их надежную работу; специалисты по вычислительной технике — обеспечивают работу разнообразных систем управлення, решения с помощью ЗВМ многочисленных задач; механизаторы — осуществляют погрузочно-разгрузочные работы; эксплуатационники — организуют движение поездов, работу станций, погрузку и выгрузку вагонов».

 

(Продовження — див. урок 30.)




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити