ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 33

Тема. Художнє конструювання предметів побуту. Плетення з кольорових смужок картону. Килимок

 

Мета: ознайомлювати учнів ще з одним художнім прийомом обробки паперу — плетінням; розвивати координацію рухів пальців, точність у кресленні; виховувати творчі здібності, увагу, естетичний смак.

Обладнання: лінійка, олівець, кольоровий картон, клей, ножиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів класу

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався —

До уроку приготувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Девіз уроку діти промовляють хором:

Руки твої — найкращий скарб,

Коли умієш їм дати лад.

 

II. Повідомлення теми і мети уроку

1. Перевірка готовності учнів до уроку

2. Актуалізація опорних знань

— Що таке предмети побуту?

— Назвіть, які ви знаєте предмети побуту?

— Якими предметами ви користуєтесь найчастіше?

3. Розгадування кросворду

— Сьогодні на уроці ми виготовлятимемо один із предметів побуту, що є в кожній хаті. А який саме, ви дізнаєтесь, якщо правильно заповните клітинки кросворду.

 

image52

 

III. Робота над темою уроку

1. Бесіда

— Так, сьогодні ми будемо виготовляти килим.

Усе необхідне — клей, ножиці, картон, лінійки, олівці — у вас є. Але найголовніше, що нам потрібно сьогодні на уроці — це справжні роботящі руки, терпіння і працьовитість. І річ вийде красивою і привабливою.

2. Розглядання зразків виготовлених килимків

— Уважно розгляньте зразки і скажіть, що найпотрібніше для сьогоднішнього уроку? (Клей, ножиці, кольоровий картон, і найголовніше — людські руки.)

3. Слухання казки

Жили-були у шухляді клей, ножиці і папір. Вони щодня сперечались між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось хтось висунув шухляду, і її мешканці побачили свого господаря-хлопчика. Він брав ножиці і вирізав ними деталі з паперу. Потім клеєм наклеював їх. Вийшов гарний кольоровий листочок із метеликом.

Усі залишились задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут — людина, її вмілі руки. Отож, коли папір, клей і ножиці повернулися у шухляду, сперечатись їм уже не хотілося. Усі вони бажали, щоб їх швидше взяли до роботи.

4. Повторювання правил роботи користуванням ножицями і клеєм (див. урок 1)

5. Практична робота учнів

 

image53

 

IV. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Що робили протягом уроку?

— Чи ви задоволені своєю роботою?

— Можливо, хтось уважає, що міг би працювати краще? Оцінювання виконаних робіт за «шкалою оцінювання». Організація виставки дитячих робіт.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити