ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 4 КЛАС
Розробки уроків

УРОК 7

Тема. Ліплення на основі пласта. Комбінований спосіб ліплення

 

Мета: закріплювати вміння дітей «витягувати» з цілого шматка пластиліну, ускладнити їх «конструктивним» способом ліплення; розвивати естетичний смак, увагу, мислення, інтерес до народної іграшки; виховувати любов до рідної землі, повагу до традицій, праці людей.

Обладнання: кольоровий пластилін, прислів’я.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка готовності дітей до уроку

2. Бесіда з учнями

Шматок пластиліну на парті дрімає,

І чим він стане, ніхто не знає,

Чи квіткою, що радує всіх нині,

Чи пташкою у гіллі на калині.

Ви потрудіться добре всі, будь ласка,—

Наступить диво, оживе прекрасна казка.

— Люди якої професії роблять казку зі шматка пластиліну чи глини?

— Так,скульптори.

— Кожен із вас сьогодні на уроці стане скульптором і власноруч оживить шматок пластиліну. А цей шматок пластиліну стане чарівним, адже буде зігрітий теплотою ваших рук.

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

Вранці тато з магазину

Приніс дітям пластиліну...

Пластилін пом’яв Павлусь,

До сестрички посміхнувсь,—

І в руках у нього виник,

Мов живий, червоний півник.

— Здогадались, яку іграшку ліпитимемо?

 

IV. Робота над темою уроку

— Ліпити півника потрібно у такій послідовності:

1) відокремте шматок пластиліну;

2) розімніть і скатайте кульку;

3) витягніть і виліпіть пальцями основу півника; сформуйте його передню і хвостову частину;

4) замість лапок виліпіть круглу підставку, яку потім міцно прикріпіть до тулуба пташки;

5) виліпіть з тоненьких джгутиків гребінь, сережки, дзьоб, очі, крила;

6) приліпіть усі деталі до тулуба.

— Пригадайте, чим різняться між собою конструктивний спосіб ліплення і пластичний.

— Разом ці способи утворюють новий спосіб, що називається комбінованим.

 

 

V. Фізкультхвилинка

 

VI. Повторення правил роботи з пластиліном (див. урок 6)

 

VII. Індивідуальна робота учнів

Звучить музика.

 

VIII. Демонстрація дитячих робіт. Оцінювання навчальних досягнень за допомогою «шкали оцінювання»

 

IX. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Хто в майбутньому захоче стати скульптором?

— Чому?

— Народне прислів’я каже: «Праця людину величає».

 

X. Домашнє завдання

На наступний урок потрібно мати такі матеріали:

I група — рослинний матеріал;

II група — кольоровий папір;

III група — кольоровий пластилін.

— Кожна група повинна дібрати свої прислів’я про працю.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити