ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ - Уроки для 4 класу - Кравцова Н. М., Придаток О. Д.

УРОК 10. Колаж «Овечка в лузі»

Мета: навчити виготовляти колаж; удосконалювати навички роботи з різноманітним матеріалом; розвивати вміння добирати матеріали відповідних форми та кольору для поєднання у виробі; виховувати художній смак та охайність у роботі.

Обладнання: ножиці, синтепон, нитки, тканина, вата, паєтки, кольоровий папір, клей, пензлик.

ХІД УРОКУ

I. Організація уроку

II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок

1. Релаксація

- Заплющіть очі, послухайте музику та уявіть таку картину... Літній ранок. Ми вийшли на квітучу зелену луку. Навколо безліч кольорів. Ми торкаємося м’якої травички і розплющуємо очі.

- Кого ви бачили? (Метелика, комашок, зайчика).

- Відгадайте загадку та здогадайтеся, хто ще може бути на лужку.

2. Відгадування загадки

Хто в гарячий день на лузі Випасається в кожусі? (Вівця)

- Яку користь людині приносить вівця? (Людина використовує шерсть і м’ясо тварини).

3. Хвилинка-цікавинка. Чи знаєте ви, що...

• Шерсть із вівці не горить, а тому одяг з неї вогнестійкий.

• Із шерсті вівці виготовляють тенісні ракетки.

• Шерсть тварини захищає її від холоду та спеки.

4. Складання асоціативного куща «Вівця»

(Лужок, квіти, отара, чабан, шапка, кожух...)

III. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, сьогодні на уроці ми розширили знання про цю цікаву тваринку. Тож тепер виготовімо колаж «Овечка в лузі», навчімося створювати композицію, використовуючи різноманітні матеріали.

IV. Вивчення нового матеріалу

Колаж - це прийом в образотворчому мистецтві, коли ціле створюється наклеюванням на яку-небудь основу матеріалів, що відрізняються від неї за кольором і фактурою.

1. Робота з підручником (с. 12—15)

2. Правила безпечної поведінки

3. Інтерактивна вправа «Карусель»

Діти утворюють два кола - внутрішнє і зовнішнє, ставши обличчям один до одного. Учні, які стоять у внутрішньому колі, рухаються по колу і ставлять запитання про дотримання правил безпечної поведінки на уроці трудового навчання, а ті, що у зовнішньому, - відповідають.

- Отже, сьогодні ми будемо виготовляти колаж «Овечка в лузі». Усе необхідне - ножиці, синтепон, нитки, тканина, вата, паєтки, кольоровий папір, клей, пензлик - у вас є. Але найголовніше, що нам потрібно сьогодні на уроці, - це працьовиті руки, уява, терпіння, старанність та охайність. І виріб вийде привабливим.

Фізкультхвилинка

Зацвіла в долині кашка,

йде гулять овечка Машка

в луг квітучий, де джмелі

і веселі метелі.

Раз - присіла,

два - злякалась,

від метелика сховалась.

А метелик зрозумів

і на вушко її сів.

Ти, овечко, не лякайся,

з нами краще в гру пограйся:

два підскоки, три притопи

і зроби чотири кроки.

О. Придаток

V. Демонстрування та аналіз зразка

Пояснення послідовності виконання роботи

VI. Практична робота за посібником «А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас» (с. 20—22)

Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.

VII. Підсумок уроку

- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

- Що робили протягом уроку?

- Чи задоволені ви своєю роботою?

- То що ж називають колажем?

1. Виставка та оцінювання робіт учнів

2. Прибирання робочого місця


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити