ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ - Уроки для 4 класу - Кравцова Н. М., Придаток О. Д.

УРОК 35. Декоративне оздоблення виробу з пап'є-маше

Мета: продовжувати роботу над видами декоративно-ужиткового мистецтва, ознайомити учнів зі способами виготовлення виробів у техніці пап’є-маше, удосконалювати вміння працювати з папером; розвивати фантазію, творчі здібності, образне мислення; виховувати акуратність, економність, культуру праці.

Обладнання: папір, ножиці, клей, пензлик, олія або крем, основа тарілочки, наждачний папір, фарба.

ХІД УРОКУ

I. Організація уроку

У цьому класі друзі всі (три плескання по колінах) –

я, і ти, і ми, і ви (три плескання по колінах).

У цьому класі друзі всі (три притопи ногами) –

я, і ти, і ми, і ви (три притопи ногами).

Усміхнись тому, хто зліва (усміхнутися сусідові зліва).

Усміхнись тому, хто справа (усміхнутися сусідові справа).

Ми - одна сім’я (розвести руки в сторони, показати на всіх).

II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок

Інтерактивна вправа «Упіймай м’ячик»

Учитель ставить запитання і кидає учневі м’яч. Учень ловить м’яч і дає правильну відповідь.

- Який виріб ми почали виготовляти на минулому уроці? (Тарілочку).

- Яку техніку виконання виробу ми використали? (Пап’є-маше).

- Що означає термін «пап’є-маше»?

- Яка послідовність виготовлення виробів у техніці пап’є-маше?

III. Мотивація навчальної діяльності

- Чому тарілочку, яку ми виготовили в техніці пап’є-маше на минулому уроці, не можна назвати закінченою? (Тому що вона не розфарбована).

IV. Оголошення теми та завдань уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

Українці вірили, що в красі є духовна сила. Саме тому вікна та двері будинків і навіть одяг та посуд обрамляли магічним орнаментом, який захищав господарів. Ця давня традиція сотні років широко використовувалася в побуті українців і була популярна в поселеннях південних районів Приазов’я. На жаль, традиція розписувати посуд збереглася тільки в старовинному козацькому селі Петриківка.

Петриківський розпис став візиткою української культури і мистецтва. В його основі лежить образне сприйняття рідної природи, любов до української землі. Особливістю петриківського розпису є малюнки навколишніх рослин, зображення яких, до речі, не використовуються в жодному з видів розпису. Орнаментні мотиви, де переважають яскраві, насичені тони, привертають увагу не тільки колоритом, але й надзвичайною цілісністю творчої ідеї. Простота малюнка насправді приховує довгу й копітку роботу митця, який філігранно зобразив дрібні деталі картини. Основними мотивами розпису є польові квіти, гілки калини, мальви, півонії, айстри.

2. Робота з підручником (с. 43)

Фізкультхвилинка

VI. Демонстрування та аналіз зразка

Пояснення послідовності виконання роботи

VII. Практична робота за посібником «А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас» (с. 61)

Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.

VIII. Підсумок уроку

1. Виставка та оцінювання робіт учнів

2. Інтерактивна вправа «Криголам»

- Перед зйомкою нового фільму є традиція: розбивають тарілку і кожному актору дають черепок. Коли зйомка закінчилася, із черепків знову складають тарілку. Зараз і ми з вами пограємося. Кожному з вас я роздам частинки паперових тарілок.

(Діти групуються в команди)

Кожній групі я роздам конверт, у якому міститься зашифрований фразеологізм. Ваше завдання: правильно його скласти і пояснити значення.

Завдання для груп:

1-ша група, копійку, Хоч на за тарілку, та (Хоч за копійку, та на тарілку - навіть найменша праця повинна бути оплачена).

2-га група, своїй Почувати не тарілці себе в (Почувати себе не в своїй тарілці - почуватися незручно, невпевнено, сором’язливо).

3-тя група, тріацілоч на Як. (Як на тарілочці - дуже детально, до дрібниць, нічого не приховуючи).

- Діти, пам’ятайте, що розпис посуду може не тільки розбудити у вас талант дизайнера, а й стати вашим захопленням, яке приноситиме насолоду вашим друзям.

3. Прибирання робочого місця



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити