ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ - Уроки для 4 класу - Кравцова Н. М., Придаток О. Д.

УРОК 5. Оригамі «Жабки»

Мета: учити урізноманітнювати дизайн ігрового середовища саморобками, виготовленими в техніці оригамі, удосконалювати навички роботи з папером; виробляти вміння вчитися, виготовляти вироби в техніці оригамі, організовувати своє робоче місце; розвивати фантазію, образне мислення, творчі здібності, виховувати естетичні смаки, культуру праці; учити організовувати стосунки на толерантній основі.

Обладнання: кольоровий папір (бажано двосторонній), олівець.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель розказує вірш і показує жабку, виконану технікою оригамі.

В деякому царстві, в деякому государстві

жила собі жабка, жабка-бідолашка.

Бідолашка - бо була сама, одна-однісінька,

і не мала друзів жабка манісінька.

Н. Кравцова

- Чому у вірші жабку названо бідолашкою? (Бо вона була сама, одна-однісінька і не мала друзів жабка манісінька).

- Діти, що треба зробити, щоб допомогти жабці? (Знайти їй друзів).

III. Оголошення теми та завдань уроку

- Сьогодні ми допоможемо жабці знайти друзів і навчимося виготовляти жабок технікою оригамі.

IV. Виклад нового матеріалу

1. Бесіда

- Що таке техніка оригамі, ви дізнаєтеся з вірша:

ОРИГАМІ

Дітки, я гадаю, з вас

дехто в руки вже не раз

паперовий аркуш брав,

з нього, граючись, складав

чи то човника, чи пташку,

чи кишеньку, чи баклажку,

чи то жабку, чи жучка,

чи то просто літачка.

Тож повернемося з вами

до складання знову,

до мистецтва оригамі –

є такеє слово.

Це японське давнє слово

необхідно знати:

«ори» - склад в японській мові,

значить щось складати.

А папір свій називають

всі японці «гамі».

Коли з нього щось складають,

кажуть: «оригамі».

І. Дубинський

2. Робота з підручником (с. 33—36)

Фізкультхвилинка

V. Демонстрування та аналіз зразка Пояснення послідовності виконання роботи

VI. Практична робота за посібником «А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас» (с. 12)

Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.

VII. Підсумок уроку

1. Демонстрація виробів

2. Змагання «жабок» у стрибках (робота в парах)

- Тепер у нашої жабки є дуже багато друзів. А якщо є друзі, то, звичайно, хочеться погратися. Отже, влаштуймо жаб’ячі змагання у стрибках.

3. Хвилинка-цікавинка. Чи знаєте ви, що...

Насправді жаба - це дивовижна істота. У Японії жаб вважають символом удачі. У Давньому Єгипті жаби були символом воскресіння.

Якщо уважніше придивитися до жаби, то можна помітити, що за красою своїх нарядів і витонченістю рухів вона не поступиться навіть самій царівні. Жаби, певно, можуть бути зараховані до числа найбільш привабливих істот на Землі. Ці тварини досить добре освоїли нашу планету, оселившись у різних її куточках. Зустріти їх можна не тільки у вологих місцях, як ми всі звикли, а навіть у глибині пустель. Але, звичайно, для цього в пустелі повинно бути хоча б невелике джерело води.

Жаби населяють практично всі частини світу. Вони живуть усюди - у водоймах або болотах, на ґрунті, навіть на глибині кількох метрів у твердому шарі глини, на деревах.

Жаба ага, що живе в тропічній зоні Південної Америки і в Австралії, найбільша у світі. Її вага досягає 2,65 кг, а довжина - 53,9 см.

Найменші жабки, завдовжки всього 7 мм, живуть у Папуа- Новій Гвінеї.

Зір у жаб влаштований так, що вони можуть одночасно дивитися вперед, убік і вгору. Вони ніколи не заплющують очі надовго, навіть під час сну.

Волога шкіра жаб має бактерицидні властивості. Наші предки, знаючи про це, кидали їх у молоко, щоб воно не скисло.

4. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Чи справдилися ваші очікування?

- Про що цікаве ви дізналися?

- Що найбільше сподобалося на уроці?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити