ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ - 4 клас розробки уроків - (за підручником І. М. Веремійчика, В. П. Тименка)

ДИЗАЙН КОСТЮМА

Урок 23. РОБОТА ІЗ СУЧАСНИМИ ШТУЧНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. ВЛАСТИВОСТІ ШТУЧНИХ МАТЕРІАЛІВ. АПЛІКАЦІЯ З ПІНОПЛАСТОВИХ КУЛЬОК «ЗИМА»

Мета: продовжити ознайомлення учнів із сучасними штучними матеріалами; ознайомити їх з пінопластом; розвивати творчі здібності, уяву, увагу; виховувати охайність, працьовитість, любов до навколишнього середовища.

Обладнання: набір кольорового паперу, кольоровий картон, кульки пінопласту, ножиці, ілюстрації з декоративним зображенням, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель. Сьогодні ми ознайомимось із сучасними штучними матеріалами, зокрема із властивостями пінопласту. Виготовимо аплікацію з пінопластових кульок «Зима».

2. Розповідь учителя

Мультимедійна презентація

— Пінопласт — газонаповнена пластмаса з пористою структурою, що складається з комірок, які не сполучаються; отриманий із синтетичних смол, він характеризується низькою щільністю та високими тепло- і звукоізоляційними характеристиками.

Отримують пінопласт методом спінювання гранул полістиролу — термопластичного полімеру. Після спінювання їх обробляють розігрітою водяною парою, після цього всю процедуру повторюють.

Сушка відбувається на відкритому повітрі — саме на цьому етапі повітря заповнює пори матеріалу і він набуває закінченої форми. Розмір гранул може варіюватися від 5 до 15 мм.

Висушений пінополістирол потребує формування. Оброблений матеріал пресують за допомогою спеціальних верстатів і піддають третинній обробці гарячою парою. Зрештою він виглядає як блок білого кольору певної товщини. Блок нарізають на потрібні форми. Пінопласт може бути нарізаний не лише відповідно до типових параметрів, але і відповідно до індивідуальних розмірів, необхідних для конкретного будівництва.

Пінопласт має високу стійкість до різних речовин, зокрема морської води, сольових розчинів, ангідриду, лугу, розведених та слабких кислот, мила, солі, добрив, бітуму, силіконових масел, спирту, склеювальних, водорозчинних фарб. Інертний стосовно неорганічних будівельних матеріалів — бетону, вапна, цементу, гіпсу, піску та ін., але частково розкладається під дією органічних розчинників, смол, бітумних розчинів. Пінопласт не розчиняється і не набухає у воді, практично не вбирає вологу, довговічний і стійкий до гниття. Він не засвоюється тваринними і мікроорганізмами. Він не створює живильного середовища для грибків і бактерій.

Пінопласт — надзвичайно легкий матеріал, завдяки чому він досить зручний у монтажі, укладанні та кріпленні.

3. Бесіда

— Говорячи про зиму, що ви уявляєте? (Сніг, ялинку, кучугури та снігову бабу...)

ГАРНА БАБА СНІГОВА...

Гарна баба снігова,

В баби біла голова.

Очі — дві вуглинки,

Носик — із морквинки.

Та цікаво для малечі —

Нащо торба через плечі?

Просто так. Зима мине,

Сонце вигляне ясне.

Баба вирушить туди,

Де сніги і холоди.

Л. Куліш-Зіньків

Фізкультхвилинка

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки на дошці.

Робота за підручником (с. 57)

— Виготовляємо композицію у такій послідовності.

1. Виріжте з картону основу, відігніть частину знизу.

2. Нижню частину обклейте блакитним або сріблястим папером.

3. Верхню частину обклейте синім або фіолетовим папером.

4. Зелений картон складіть навпіл. Від згину намалюйте половину ялинки та виріжте по контуру.

5. На білому картоні намалюйте силует снігової баби. Виріжте її.

6. З білого картону зробіть кучугури, що різняться за формою.

7. До всіх елементів композиції зробіть з картону додаткові елементи — підставки.

8. Обклейте всі зображення маленькими кульками, заготовленими з пінопласту.

9. Обклейте по краях силует ялинки, кучугури, основу та снігову бабу.

10. Ураховуючи перспективу, розмістіть усі елементи композиції на основі та приклейте їх.

2) Повторення правил безпеки під час роботи (див. попередні уроки).

IIIПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

З композицій, виготовлених дітьми, утворюють виставку. Розглядають та оцінюють роботи.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам урок?

— З яким новим поняттям ви ознайомилися на уроці?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.