ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ - 4 клас розробки уроків - (за підручником І. М. Веремійчика, В. П. Тименка)

ЛАНДШАФТНИЙ ДИЗАЙН

Урок 2. РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. КОМБІНУВАННЯ ПРИРОДНИХ І ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ. ДЕКОРАТИВНІ ПІВНИКИ

Мета: вдосконалювати техніку роботи в пластиліном; формувати вміння створювати композиції; розвивати моторику рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії; виховувати охайність у роботі, любов до природи та навколишнього світу.

Обладнання: пластилін, стеки, дощечка, вологі серветки, зразки виробів, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Учитель

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старанняі

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

Діти

Добрий день! Добрий день!

Дякуємо за побажання,

На урок беремо із собою

Знання, вміння, навички й старання!

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з пластиліном. Виготовимо півників за зразком народних іграшок.

2. Слухання української народної пісні

Мультимедійна презентація

ДВА ПІВНИКИ

(Українська народна пісня)

Два півники, два півники

Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина ходили.

Цап меле, цап меле,

Коза посипає,

А маленьке цапенятко

Ківші одбирає.

Два півники, два півники

 Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле,

Коза засипає,

А маленьке козенятко

На скрипочку грає.

Танцюй, танцюй, козуленько,

Ніженьками туп, туп,

Татусенько з матусею

Надеруть нам круп, круп.

А вовчик-сірячок

З лісу виглядає,

Ухопив він козенятко

Та й далі тікає.

Як узяв старий цапок

Новенькії віжки,

Одібрав він козенятко,

Залигав за ріжки.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота за підручником (с. 16)

— З яких частин складається півник? (Тулуб, довга шия, голова, дзьоб, хвіст та крила)

— Розділіть шматок пластиліну на частини.

— Якої форми ми зробимо тулуб?

— Зробіть шию та приліпіть її до тулуба.

— Якої форми ми зробимо голову?

— Зробіть голову.

— Хвіст та крила зробіть за власним бажанням, обираючи різні види ліплення.

— Дзьобик та очі теж зробіть з пластиліну. Дзьобик — червоний, очі — біла крапочка з чорною усередині.

— З коричневого, чорного та зеленого пластиліну зробіть тин або землю із травичкою.

— Посадіть вашу пташку на тин або поставте на землю із травичкою.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

Правила роботи з пластиліном

1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці.

2. Розрізати пластилін стекою.

3. Невикористаний пластилін класти в коробку.

4. Після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою.

5. Не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.

IIIПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

З композицій, виготовлених дітьми, створюють виставку.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам урок?

— Чий півник найбільше сподобався?


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити