ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ - 4 клас розробки уроків - (за підручником І. М. Веремійчика, В. П. Тименка)

ЛАНДШАФТНИЙ ДИЗАЙН

Урок 8. КОНСТРУЮВАННЯ ЗІ СМУЖОК ПАПЕРУ НА ОСНОВІ ТЕХНІКИ КВІЛІНГ. «ВЕСЕЛКАРИК»

Мета: продовжити вчити учнів виготовляти вироби з паперу; поглиблювати розуміння композиції; розвивати творчість, уяву, фантазію, почуття прекрасного; виховувати естетичний смак, любов до природи, бажання бути для неї мудрим другом; прищеплювати навички охайного виконання виробу.

Обладнання: кольоровий папір, клей ПВА, лінійка, ножиці, зразки готових робіт, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станемо чемно —

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми завітаємо до майстерні. Подивіться на ці витвори мистецтва. Вони гарні, чи не так?

— У якій техніці вони виготовлені?

2. Повідомлення вчителя

— Квілінг (англ. Quilling — рюш. Походить від слова quill — пташине перо, гофрувати, плоїти, паперокручення) — мистецтво виготовлення плоских або об’ємних композицій зі скручених у спіралі смужок паперу.

Уважають, що мистецтво виникло у середньовічній Європі (за іншими відомостями, на Близькому Сході і в Стародавньому Єгипті), де монахині створювали медальйони, обрамлення для ікон та обкладинки для книжок, закручуючи на кінчик пташиного пера паперові смужки з позолоченими краями. Зблизька ці мініатюрні паперові шедеври створювали повну ілюзію того, що вони виготовлені з тоненьких золотих смужок.

Техніка квілінг відома людству ще з XV століття, у той час її вважали справжнім мистецтвом, а в XIX столітті вона стала коштовною розвагою для придворних дам (і чи не єдиним способом рукоділля), адже папір, особливо кольоровий і високої якості, був дуже дорогим матеріалом. На жаль, папір — матеріал недовговічний, і мало що збереглося від середньовічних шедеврів.

Більшу частину XX століття ця техніка була забутою. І тільки наприкінці минулого століття квілінг відвоював заслужене визнання, перетворившись на повноцінне мистецтво.

— Сьогодні ми будемо працювати з широкими смужками паперу. Виготовимо ялинкову прикрасу-веселкарика. Як ви вважаєте, хто такий веселкарик та чому його так називають?

В цирк мерщій, там чудеса,

Лине сміх під небеса.

Клоун публіку вітає

Та малечу розважає.

Він потішний відчайдуха,

Рот — від вуха і до вуха,

Розсмішити всіх мастак.

Ну й кумедний! Чи не так?

Леся Вознюк

Фізкультхвилинка

Дружать в нашій групі

Хлопчики й дівчатка.

Дружать в нас на ручках

Пальчики-малятка.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Вийшли пальці погулять.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Робота за підручником (с. 26)

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

Правила користування ножицями

1. Користуйтеся ножицями із заокругленими кінцями.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями або ножицями з послабленим шарнірним з’єднанням.

4. Не тримайте ножиці лезом угору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони працюють.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

Правила користування шилом

1. Користуйтеся шилом з коротким вістрям.

2. Використовуйте шило лише за призначенням.

3. Не проколюйте шилом тверді предмети з гладкою поверхнею.

IIIПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Створення виставки дитячих робіт та їх оцінювання.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобалася вам подорож до майстерні?

— Які іграшки сподобалися більше? Чим саме?

Іграшками можна прикрасити ялиночку у класі.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити