Трудове навчання (дівчата) 5 клас
Розробки уроків

Розділ 3.  ОСНОВИ ТЕХНІКИ, ТЕХНОЛОГІЇ І ПРОЕКТУВАННЯ


Урок № 20

Тема. ПОНЯТТЯ ПРО ДЕТАЛЬ. СПОСОБИ ОТРИМАННЯ ДЕТАЛЕЙ


Практична робота «визначення типових і спеціальних деталей побутових машин»


Мета уроку:

навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про застосування в техніці типових і спеціальних деталей та способи отримання деталей із різних матеріалів, формувати уміння визначати типові та спеціальні деталі;

розвивальна: розвивати інтерес до техніки та сучасних технологій виготовлення деталей, навичок аналізу, порівняння;

виховна: виховувати спостережливість, допитливість, уважність.

Обладнання, матеріали та наочність: зразки типових та спеціальних деталей, деталі конструктора, лапка, голка, ричаг ниткопритягача, гольна пластинка від швейної машинки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.

Нагадати учням відоме висловлювання: «Розум дитини знаходиться на кінчиках її пальців» та запропонувати динамічну фізкультхвилинку з метою активізації розумової діяльності.

Вправа № 1. «Піаніно» — під мелодію зі змінним темпом учні пальцями рук імітують гру на піаніно.

Вправа № 2. «Ритмічна» — клацання пальцями рук, створюючи певний ритм.

Вправа № 3. «Енергетична» — скласти долоні рук, торкаючись самими тільки кінчиками пальців, лікті підняти до рівня плечей, з силою стиснути декілька разів долоні до отримання приємного відчуття тепла.                                                          


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Сподіваюся, що тепер ви зможете швидко й правильно дати правильні відповіді на запропоновані питання.     

1. Як натиснеш на педалі, побіжить в далекі далі. (Велосипед)

2. В синім небі путь моя, швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене... (літак).

3. Кінь сталевий вівса не просить, але оре і косить. (Трактор)

4. Замість тисячі лопат я один копати рад. (Екскаватор)

5. Воду качає, город поливає. (Насос)

6. Всю білизну позбирала та старанно відіпрала. (Пральна машина)

7. Сміття все попідбирає й порошинки позбирає. (Пилосос)

8. Що спільного між цими предметами? (Це різноманітні машини)


III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Майже у всіх галузях господарства застосовують машини — механізми або комплекси механізмів, призначені для виконання корисної роботи шляхом перетворення одного виду енергії на інший. Елементом будь-якого механізму є деталь.   


IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Тема — «Поняття про деталь. Способи отримання деталей».


V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з текстом підручника

1. Деталь як одиниця виробу. Типові та спеціальні деталі. (С. 113-114 підручника, малюнки 120, 121.) Учні за вказівкою вчителя знаходять у тексті пояснення понять «деталь», «типові деталі», «спеціальні деталі». Коригування відповідей та демонстрування потрібних видів деталей,

2. Способи отримання деталей із різних матеріалів. (С. 114-11 підручника 5, малюнки 122, 123, 124.) Доповнення навчального матеріалу підручника демонструванням деталей, отриманих різанням, литтям, штампуванням.


VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА «ВИЗНАЧЕННЯ ТИПОВИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ ДЕТАЛЕЙ ПОБУТОВИХ МАШИН»

1. Аналіз завдань практичної роботи

2. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами

3. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи (див. додаток)

4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками (див. додаток 13)

5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів

6. Підбиття підсумків практичної роботи


VII. РЕФЛЕКСІЯ

Рефлексійне анкетування

На занятті з трудового навчання під час сьогоднішнього уроку я:

1. Дізнався_____________________________________

2. Зрозумів_____________________________________

3. Навчився____________________________________

4. Я не вмів, а тепер умію_________________________

5. Надалі я хочу_________________________________


VIII. МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК ЗА УРОК, ВИСТАВЛЕННЯ ЇХ У ЖУРНАЛ, ЩОДЕННИКИ


IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Прочитати с. 112-115 підручника, відповісти на питання 1, 2, 5 (с. 116 підручника).


X. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ


БАНК ІДЕЙ

 

image11





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити