Трудове навчання (дівчата) 5 клас
Розробки уроків

Розділ 4. ТЕХНОЛОГІЯ ПОБУТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Урок № 25

Тема. БЕЗПЕЧНЕ КОРИСТУВАННЯ ПОБУТОВИМИ ЕЛЕКТРОПРИЛАДАМИ

 

Практична робота «Ознайомлення з різновидами побутових електроприладів»

 

Мета уроку:

навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про основні види побутових електричних приладів, їхнє призначення та правила користування ними; формувати вміння безпечної роботи з електроприладами;

розвивальна: розвивати інтерес до побутової техніки, спостережливість та самоконтроль;

виховна: виховувати допитливість, культуру праці, бережливе ставлення до обладнання.

Обладнання, матеріали та наочність: побутові електроприлади та їхні зображення, відео-загадки про них.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку. Створення позитивного емоційного настрою.

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас,

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Щоб вдалим був процес пізнання, пропоную вам невелику інтелектуальну розминку. Пригадайте, як називається сукупність засобів і знарядь праці, які застосовують у процесі виготовлення виробів. (Техніка — див. Словничок термінів с. 157 підручника.)   

Перегляд відео-загадок

•     Що-спільного між цими приладами?

•     Поясніть, що називають побутовими електроприладами, (с. 125 підручника)

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Складно знайти сферу нашого побуту, де б не застосовувалися електроприлади. Вони потрібні для підготовки (картоплечистки, тістомісилки, міксери), зберігання (холодильники, морозильні камери) та переробки (соковижималки, соковарки, тертушки) продуктів. Дуже широко застосовують нагрівальні та освітлювальні електроприлади. Але електроприлади несуть не лише користь, а й небезпеку. Перш ніж використовувати їх, потрібно добре засвоїти елементарні правила безпеки.                                 -

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Кажуть, що людина найбільше часу проводить на кухні. Тут вона готує їжу й переважно тут її споживає. Якщо немає ванної кімнати, то в кухні Ще й перуть та прасують. А ще консервують, майструють, шиють, плетуть, навіть дивляться телевізор. Всі ці прилади прекрасно уживаються разом, якщо господарі дотримують елементарних правил безпеки. А якщо ні? Подивіться, як може бути, коли не дотримувати цих правил.

Рольова гра (див. додаток 16)

 

VI. ПРАКТИЧНА РОБОТА «ОЗНАЙОМЛЕННЯ З РІЗНОВИДАМИ ПОБУТОВИХ ЕЛЕКТРОПРИЛАДІВ»

Обладнання: зображення побутових електроприладів.

Послідовність виконання роботи

1. Розглянути запропоновані зображення побутових електроприладів, назвати їх.

2. Визначити, які з них належать до нагрівальних, а які — до освітлювальних.

3. Розподілити нагрівальні прилади за призначенням:

•     для приготування їжі;

•     для додаткового опалення житлових приміщень;

•     для нагрівання рідини;

•     для особистої гігієни та прасування.

4. Заповнити таблицю за запропонованим нижче зразком.

5. Роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці.

 

 

Нагрівальні електроприлади

Освітлювальні електроприлади

1. Для приготування їжі

 

 

2. Для додаткового опалення житлових приміщень

 

 

3. Для нагрівання рідини

 

 

4. Для особистої гігієни та прасування

 

 

 

VII. РЕФЛЕКСІЯ

1. Чи взяв із цього уроку щось корисне для себе?

2. Чи застосовуватиму набуті знання і навички в майбутньому?

 

VIII. МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК ЗА УРОК, ВИСТАВЛЕННЯ ЇХ У ЖУРНАЛ, ЩОДЕННИКИ

 

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

•     Прочитати с. 124-127 підручника, відповісти на питання за малюнком на с. 128 підручника.

 

X. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ

 

БАНК ІДЕЙ

 



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити