Я У СВІТІ 4 клас за підручником О. В. Тагліної - розробки уроків

ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ


Урок 18. ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ОТОЧЕННЯ. ЛЮДИ НАВКОЛО МЕНЕ


Мета: вчити учнів аналізувати свої вчинки і вчинки оточення, виявляти в поведінці турботу про оточення; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати людяність, чемність, культуру спілкування.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку)

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ

1. Презентація повідомлень учнів про герб і прапор місцевості, у якій вони проживають

2. Вікторина

• Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

• Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор)

• Який кущ уважають народним символом України? (Калину)

• На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)

• Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)

• Яка мова в Україні є державною? (Українська)

• Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)

• Державний Герб України — це... (тризуб).

• Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

• Урочиста пісня нашої держави — це... (Гімн України).


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виявляти в поведінці турботу про оточення.


ІVВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Які люди вам до вподоби — усміхнені чи похмурі?

— Які люди вам подобаються — привітні чи байдужі до вас? До яких належите ви? (Не сподівайтеся, що й люди обов’язково повинні до вас ставитися по-дружньому.)

— Кому ви віддаєте перевагу — людям, які цікавляться вашою справою, чи тим, для яких вона байдужа? (Уміння вислухати людину — велике мистецтво, що не всім дається.)

— Які люди вам більше подобаються — чемні чи грубі?

— Яким людям ви віддаєте перевагу — тим, що легко «вибухають», чи тим, які володіють собою? (Пам’ятайте, що своєю нестриманістю ви ображаєте не тільки інших, а й себе!)

— Кожен може впливати на взаємини з іншими людьми й поліпшувати їх. Є чимало прикладів того, як люди докладають багато зусиль для налагодження взаємин. Але не всі вони цінують і схвалюють такі зусилля.

Як ви вважаєте, що цінується найвище у стосунках з членами сім’ї? (Довіра, любов, повага, цікаве спілкування, уміння вислухати одне одного...) І жодні матеріальні блага не можуть замінити цих цінностей.

Усім відоме давнє правило: «Роби для інших те, що ти хотів би, щоб вони робили для тебе». Психологи радять дотримувати й іншого правила: «Роби для інших те, що вони хотіли б, щоб ти зробив для них». Нехай це стане девізом вашого життя.


2. Робота за підручником (с. 76-80)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».

Потім читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 76.

Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 77-80.

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 80. (Я дізнався, що... Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?


3. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Вправа «Мікрофон»

— Продовжіть речення.

• Я — людина, тому що...

• Якби не було навколо людей, я...

• Людина народжується для...

• Людині для життя потрібно...


2. Гра «Назви протилежність» (із м'ячем)

Зловивши м’ячик, учень має назвати слово із протилежним значенням.

Злий — добрий;

поганий — хороший;

ворог — друг;

ненависть — любов;

скупий — щедрий;

сльози — сміх;

горе — радість;

приниження — повага;

ледачий — працьовитий;

нечемний — увічливий;

обман — правда;

боягузливий — сміливий;

незгода — мир;

байдужий — турботливий.

— Які слова вам більше до вподоби: ті, що називала я, чи ті, що ви, і чому?


3. Робота в групах

Групи отримують конверти зі словами, з яких складають прислів’я, та пояснюють їх.

Гра «Склади прислів'я»

• Від теплого слова і лід розмерзає.

• Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько.

• Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.

• Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла й сподівайся.

• Шануй людей — і тебе шануватимуть.


4. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Усе, про що ми сьогодні говорили, потрібно не тільки знати, а й намагатися дотримувати.

 

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 76-80).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити