Я У СВІТІ 4 клас за підручником О. В. Тагліної - розробки уроків

ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ


Урок 19. ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ДОВКІЛЛЯ. Я І ПРИРОДА. Я І ДОВКІЛЛЯ


Мета: вчити учнів аналізувати свої вчинки і вчинки оточення, виявляти турботу про довкілля; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати людяність, чемність, культуру спілкування, бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Тестування

1. Державні символи України — це:

а) герб;

б) рушник;

в) гімн.

2. У тризубі зашифроване слово:

а) надія;

б) воля;

в) радість.

3. Державний Прапор України має такі кольори:

а) жовтий і синій;

б) синій і жовтий;

в) червоний і білий.


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виявляти в поведінці турботу про довкілля.


ІVВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступне слово вчителя

— Сьогодні людство швидко розвивається, на Землі живе понад 5 мільярдів людей, а через 30 років їх кількість може подвоїтися. І кожній людині потрібні і сьогодні, і завтра простір для життя, роботи і відпочинку, потрібні їжа і одяг, і тому для природи залишається все менше і менше місця, скорочується чисельність багатьох видів рослин і тварин, забруднюється атмосфера, міліють річки, пересихають озера... Невже природа повинна загинути? Звісно, ні. Ми повинні зберегти її для прийдешніх поколінь, щоб і вони могли милуватися і пишатися красою і багатством нашої Батьківщини.

Природа необхідна для життя людини. Часто як дорослі, так і діти, зривають квіти, ламають гілочки дерев, не замислюючись про те, чого варто виростити те деревце. Яка прекрасна природа!

А зовсім недавно ми зрозуміли, що всього цього: чистих річок і озер, дикого лісу, неораних степів, звірів і птахів,— стає все менше і менше. Берегти красу і неповторність рідного краю — спільна турбота всіх людей, їх священний обов’язок.


2. Робота за підручником (с. 81-84)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».

Потім читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 81.

Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 82-84.

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 84. (Я дізнався, що... Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?


3. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Мікрофон»

— Давайте пригадаємо правила поведінки на природі. (Учні передають одне одному символічний мікрофон та розповідають правила.)

• Бережи природу!

• Не ламай гілок, дерев!

• Не рви квітів!

• Не знищуй гнізда птахів!

• Не залишай сміття після відпочинку!

• Не руйнуй мурашники!

• Не обдирай кору дерев!

• Не стріляй з рогатки по птахам!

— Діти, пам’ятайте: природа — наш дім, а ми в ньому — мудрі господарі.


2. Робота в групах

— Яке твердження ви вважаєте правильним?

• Людина — цар природи.

• Людина — розумний господар природи.

• Охороняти природу — означає охороняти Батьківщину.


3. Робота в парах

— Відновіть речення, використовуючи слова із довідки.

Охорона природи — це..., раціональне... і... природних. Природа і... нерозривно пов’язані між собою.

Довідка: багатство, збереження, відтворення, використання, людина.


4. Читання вірша

Я зірвав квітку —

І вона загинула.

Я спіймав метелика —

І він помер у мене на долонці.

І тоді я зрозумів,

Що торкнутись цієї краси

Можна лише серцем.

— Яке відкриття зробив автор? (Цікаве — поруч із нами. Потрібно бачити його, відчувати, розуміти, берегти, примножувати.)


5. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви почули на уроці?

— Що станеться, якщо природу не охороняти?

 

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 81-84).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити